Sunt efectuate lucrări și la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița

Acesta a efectuat o vizită pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii A0 București pentru „a verifica progresul lucrărilor”. Conform spuselor sale, cu toate că este cel mai mic lot ca lungime (având doar 4,47 de kilometri), „este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat și care este stadiul lucrărilor. Potrivit lui Scrioșteanu, au fost demarate lucrările la ultima structură „neatacată și, totodată, cea mai complexă și dificilă de pe întregul inel A0 – podul peste lacul Cernica”. 

Astfel, în prezent „se realizează platforma de pământ în lac, se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților”. În plus, sunt realizate lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.

De asemenea, se lucrează și la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița, unde sunt efectuate „lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2, lucrări de forare, armare și betonare piloți, se montează eșafodajele de susținere a riglelor pilelor, se armează, cofrează și betonează riglele pilelor, se armează, cofrează și betonează cuzineții + antiseismici”.

Scrioșteanu crede că lotul 4 ar putea fi gata la sfârșitul anului 2025

De asemenea, sunt efectuate lucrări de asfaltare a variantei temporare pentru relocarea DJ301, urmând ca zilele viitoare, traficul să fie relocat pe aceasta. Se instalează două utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului peste DJ301 și sunt realizate lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon.

Lucrări pe lotul 4 al Autostrăzii A0 București. Foto Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Scrioșteanu a precizat că pe șantier vor fi 241 de oameni și 87 de utilaje.

„Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care:  Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m; Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în lungime de 1274 m. 

Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul anului viitor”, a mai transmis el.

 
 

Urmărește-ne pe Google News