“Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Sector Centură Sud: procedură de evaluare a ofertelor depuse pentru achiziţia lucrărilor de Proiectare şi Execuţie din data de 08.07.2017”, se arată într-un răspuns remis cotidianului Libertatea.
Cu alte cuvinte, angajații companiei de drumuri încă nu ar fi terminat evaluarea ofertelor depuse de firmele interesate de proiect, deși a trecut mai bine de jumătate de an de când ar fi primit ofertele. Timpul scurs reprezintă o întârziere nejustificată, susțin specialiștii în achiziții publice consultați de Liberatea.
Acest nou segment de Centură ar urma să fie construit la profil de autostradă. Tronsonul de Sud al viitoarei autostrăzi de Centură va avea o lungime de 52 de km şi, potrivit Companiei de Drumuri, va permite descongestionarea circulaţiei în zona de Sud a Bucureştiului, asigurând traficul rutier de tranzit.
Proiectarea acestui segment de autostradă ar trebui să dureze 12 luni, iar execuţia alte 30 de luni. Lucrările ar trebui să înceapă, teoretic, după atribuirea contractului, care presupune mai întâi evaluarea sus-amintită a ofertelor. Asta doar dacă, după atribuirea contractului, nu vor exista contestații ca în cazul Pasajului de la Domnești, din Vestul actualei Centuri a Capitalei.
Nordul Capitalei mai așteaptă
Potrivit CNAIR, “noul Inel de Centură a Capitalei (Ringul 0) va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulaţiei în zona metropolelor europene. Acest proiect, diferit de Centura existenta a Capitalei, face parte din Master Planul General de Transport şi urmează să fie finanţat prin POIM 2014-2020.”
Cât privește partea de Nord a acestui proiect, Compania a transmis cotidianului Libertatea că “Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Sector Centură Nord este în curs de pregătire a documentelor necesare procedurii de achiziţie publică, pentru lucrări de Proiectare şi Execuţie.”
“Autostrada de Centură din zona de Nord a Capitalei are o importanță mai mare decât secțiunea de Sud. Prin zona de Nord se pot interconecta cele trei autostrăzi – către Pitești, Ploiești și către Constanța, precum și DN 1 și E85 care generează valori de trafic record indiferent de oră. De asemenea, va asigura o bună legătură și cu Aeroportul Internațional “Henri Coandă” din Otopeni. Mai mult, zona de Nord a Bucureștiului reprezintă un centru de afaceri cu greutate pentru economia națională, fie că vorbim de industrie, comerț sau servicii. Pe actuala Centură de Nord, deși extinsă în mare parte la patru benzi, sunt în continuare multe intersecții la nivel, inclusiv sensuri giratorii care creează ambuteiaje și scad viteza medie de deplasare considerabil. Din punctul nostru de vedere, secțiunea de Nord a viitoarei autostrăzi de centură ar trebui să aibă o prioritate mai mare, cu atât mai mult că pe zona de Sud vor fi demarate în curând lucrările de modernizare a actualei Centuri a Bucureștiului. Proiectul din zona de Sud este binevenit, dar considerăm că prioritizarea trebuie să fie alta”, a declarat pentru Libertatea președintele Asociației “Construim România”, Paul Dorneanu.
Doar pentru tronsonul de Sud, în lungime de 52 de kilometri, statul este dispus să platească 580 de milioane de euro. Pentru actuala centură a Capitalei, din 1990 și până în 2017, de la buget, dar şi din fonduri europene, s-au făcut plăți de peste 180 de milioane de euro.
Citește și: