Cuprins:
Întârzieri și costuri suplimentare
Inițial programată pentru finalizare în 2026, autostrada va fi gata abia în 2028. Costurile au crescut de la 687 milioane de euro la 786 milioane de euro, conform unui răspuns al Senatului din Hamburg la o interpelare a expertului CDU în transporturi, Richard Seelmaecker.
Cauze ale întârzierilor
DEGES, compania responsabilă de construcția autostrăzii din Germania, citează „solul instabil” ca principală cauză a întârzierilor. Bild raportează că „s-a subestimat faptul că autostrada trece complet printr-o zonă mlăștinoasă”. Acest lucru necesită lucrări suplimentare la fundație.
Alte motive invocate includ lipsa de personal, pandemia de COVID-19 și deficitul de oțel.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 4Planificare întârziată
Hamburgul a început planificarea traseului mult prea târziu. Din acest motiv, construcția autostrăzii A26 din Germania se termină de ani buni exact la granița cu Saxonia Inferioară. Aprobarea planului a venit abia la sfârșitul lui 2018, după patru ani de negocieri cu ecologiștii care amenințau cu procese.
Construcția în Hamburg a început în 2020. Dacă termenul din 2028 rămâne valabil, fiecare kilometru de autostradă va fi durat aproximativ un an.
Proiect de lungă durată
Autostrada A26 are o lungime totală de 33,3 kilometri. Primul plan de începere a lucrărilor datează din 1979, acum 45 de ani. Construcția a început în cele din urmă în 1998, dar proiectul rămâne nefinalizat.
Sursa citată subliniază că această situație ilustrează „de ce în Germania domnește stagnarea”. Autostrada ar trebui să elibereze cartiere, sate și orașe de „ambuteiaje insuportabile și constante”.
suparman • 19.11.2024, 08:45
Domnul Dan Nistorescu, dezvoltati un pic subiectele 1) legea audiovizualului din Germania 2) dificultati tehnice ale construirii autostrazii, 3) dificultatilor construirii aeroportului din Berlin. Cu siguranta toti avem ceva de invatat de la dvs.
dannistorescu • 18.11.2024, 23:45
in sfarsit abordati echitabil subiectele. germanii si cei ce au lucrat acolo stiu problemele. nu doar in Romania sunt probleme. Vorbiti si de aeroportul din Berlin ( l-au termiat pe 1 din cele 2 din brasov mai repede). pt o optica echidistanta e bine sa aratati toate lucruriel si bune si rele. cum e legea audiovizualului in germania : stirile au echilibru de stiri pozitive ( la noi s-ar numi mascare)