Cuprins:
Termen de 48 de luni pentru proiectare și execuție
„Au fost depuse 11 oferte pentru construcţia Alternativei Techirghiol (30,59 km)! Contractul, în valoare de 4,36 miliarde de lei (fără TVA), prevede proiectarea şi execuţia acestui nou drum de mare viteză în termen de 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie)”, a transmis Sorin Grindeanu.
Traseul traversează oraşele Techirghiol şi Eforie şi comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla şi 23 August din județul Constanța şi se va desfăşura pe amplasament nou, fără a folosi porţiuni de drum existente.
Alternativa Techirghiol porneşte din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanţa) şi continuă până în zona localităţii 23 August.
Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea în totalitate a traversării localităţilor Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla şi 23 August.
„Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcţia unei legături noi şi rapide între Autostrada de Centură a Constanţei A4, din zona localităţii Cumpăna şi comuna 23 August, la intersecţia cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creşterea vitezei de călătorie”, a precizat Irinel Scrioşteanu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor.
Trei poduri pe traseu
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m);
– un pod peste DJ 391 şi Valea Cârlighioi (253,20 m);
– un pod pe DN38 (253,90 m);
– nod rutier Cumpăna;
– nod rutier între Alternativa Techirghiol şi drumul de legătură cu DN 39A;
– nod rutier cu DN38;
– nod rutier în zona localităţii 23 August;
– nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol şi DN 39;
– patru spaţii de servicii;
– doua parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum 8 staţii de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.
Ofertanții
Ofertanţii sunt:
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România)
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC (lider) – GOTT STRASSE S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – NVO „TRANSINZHINIRYNG” S.R.L. – МAST-BUD LTD (Ucraina – România)
- DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
- Asocierea ITINERA S.p.A (lider) – SAIPEM S.p.A. (Italia)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider) – STRACO HOLDING SRL (Turcia – România)
- Asocierea TRACE GROUP HOLD PLC (lider) – BOG’ART SRL – GP GROUP JSC – OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L. (Bulgaria – România)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Finanţarea contractului este asigurată prin Programul Operaţional Transport (PT) 2021-2027.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro