Cuprins:
Proiect în valoare de 2 miliarde de euro
Proiectul, cu o lungime totală de aproximativ 73 de kilometri, va costa aproape 2 miliarde de euro. Autostrada A9 Timișoara – Moravița va fi construită în două loturi.
Recent, au fost anunțate ofertele pentru al doilea sector, care se întinde până la granița cu Serbia, la Moravița. Cristian Pistol, directorul Companiei de Autostrăzi, a scris pe pagina sa de Facebook: „Au fost depuse 10 oferte pentru construcția lotului 2 (Jebel-Moravița) al autostrăzii Timișoara – Moravița (A9).”
Detalii despre lotul 2
Acest tronson are o lungime de 33,49 km și un buget alocat de 4,23 miliarde de lei (fără TVA), echivalentul a aproape 900 de milioane de euro. Constructorul câștigător va avea la dispoziție 36 de luni pentru finalizarea lucrărilor, din care 12 luni sunt dedicate proiectării. Pe traseul acestui lot sunt prevăzute 19 structuri, inclusiv un pod de 560 de metri peste calea ferată CF124 și DN58B.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_4d2357eed40b3ff459b406a890959e9a.jpg)
De asemenea, vor fi construite două spații de servicii, două parcări de scurtă durată și un Centru de Întreținere și Coordonare lângă nodul rutier Moravița.
Ofertanți pentru lotul 2
Printre companiile care au depus oferte se numără: – PORR CONSTRUCT SRL (România) – Asocierea STRABAG SRL – CONSTRUCTII ERBASU SA (România) – WEBUILD SPA – MILANO (Italia) – Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Ucraina – România) – KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (Turcia).
Lotul 1 al autostrăzii
În urmă cu două săptămâni, au fost depuse nouă oferte pentru primul tronson, care se întinde pe 36 de kilometri, de la Timișoara la Jebel. Acest sector are un cost estimat de circa 1,1 miliarde de euro.
Traseul autostrăzii A9
Autostrada A9 va face joncțiune cu A1 în zona Remetea Mare și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul se îndreaptă spre sud, trecând prin localitățile Jebel, Opatița, Stamora Germană și Moravița, până la granița cu Serbia.
Impactul proiectului
Această nouă autostradă va îmbunătăți semnificativ conexiunile de transport între România și Serbia. Ea va facilita circulația mărfurilor și persoanelor între cele două țări, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

epoorik • 27.02.2025, 11:34
A, da, se vorbeste despre ea la fiecare întâlnire intre miniștri si oficialități din ambele tari, mai ceva ca trenul de mare viteza Budapesta București când vine Orban pe la noi. Se va face, sigur ca da. Stați liniștiți.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_2304f59afab6972edf6c32e0d1649703.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b24713fd6c72574229e176cb78695b1c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1f4310f46da472ccd7edb6fdd89201ef.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_0b65f2476ed251425d3d0b58c5ca6dc2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3fca916d678d87f448dbb90f1acde504.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_ee077b13555f90037b951ef1c8f032df.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_b1e301260b341be319974b62a0458808.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_95a2aabec3718c9a8a835aae844d9715.jpg)