Mai mult decât atât, cu toate că a fost avertizată de două săptămâni, Compania de Autostrăzi a prezentat, luni, în mod public traseul autostrăzii Pitești-Sibiu cu probleme ca fiind cel ales definitiv, conform Digi 24.
Jaspers reclamă că varianta 1, preferată de companie în locul variantei 7, are câteva probleme majore.
În primul rând, elemente ale autostrăzii pică fix peste drumuri existente.
”Vă atragem atenția că pe baza secțiunilor furnizate de dvs soluțiile apar că nu sunt tehnic fezabile după cum au fost propuse. Par a ignora existența DJ 703M între km 49 + 850 (kilometrul 49 plus 850 de metri – n.red.) și km 50 +350 între râul Băiași și versantul vestic al văii. Aceasta înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe șoseaua existentă. Aceast soluție nu este fezabilă din punct de vedere al construcției viitoare, operării și accesibilității”, spun inginerii Jaspers în replică la nota de prezentare trimisă lor de companie, conform sursei citate.
O situație similară se întâlnește și la km 54, unde autostrada coincide cu un drum național.
Într-un alt punct al autostrăzii piciorul podului se află într-o albie, iar specialiștii Jaspers spun că CNAIR nu vor obține aviz de la Apele Române pentru o astfel de situație.
”Lucrările de fundație pică pe cursul râului Băiașu sau în imediata vecinătate a acestuia. Râul este predispus la inundații și curențu puternici primăvara și în timpul furtunilor fapt care nu ar fi acceptabil pentru autoritățile responsabile cu apele”, spun consultanții.
Jaspers reclamă și o analiză superficială a traseului optim
”Raportul nu reușește să ofere clarificări privind impactul vitezelor diferite de circulație pe secțiunile comune ale celor două variante. Sfatul nostru este să clarificați aceste aspecte înainte de a continua derularea studiului, pentru a asigura soliditatea alternativelor studiate”, spune Jaspers.
În plus, procesul de analiză a variantei optime poate fi încheiat de abia după ce toate aspectele sunt soluționate, iar acest proces va trebui prezentat în cererea de finațare.
La doar trei zile după ce Comisia tehnică a făcut recomandările bazate pe analiza consultantului, CNAIR și Ministerul Transporturilor au prezentat public, luni, 21 noiembrie, traseul criticat de Jaspers ca fiind varianta finală aleasă.
Citește și: