Autostrada Pitești – Sibiu face parte din autostrada București – Nădlac (A1). Aceasta este, potrivit specialiștilor, cel mai important proiect de șosea rapidă din România pentru că le-ar permite șoferilor să circule neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria. Autostrada de circa 123 kilometri ar fi prima care ar trece munţii și ar face legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi, scrie News.ro.
În ultimii ani, construcția autostrăzii a fost amânată pentru că au fost efecuate mai multe studii pentru cele cinci variante de traseu, care a fost supuse dezbaterii încă din faza elaborării studiului de fezabilitate.
În 2014, contractul de revizuire a studiului de fezabilitate a fost câștigat de Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România) pentru 11 milioane de euro.
Cea mai așteptată autostradă din România, Autostrada Pitești – Sibiu, a fost amânată
CNAIR a deciz, în luna decembrie 2016, să suspende contractul pentru trei luni pentru că realizarea investigațiilor de teren în timpul iernii s-ar fi desfășurat cu dificultate.
„Pentru realizarea studiului de fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice”, se arată în comunicatul CNAIR.
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, a anunțat, în noiembrie 2016, că traseul final pentru autostrada Sibiu – Pitești a fost avizat.
Autostrada Pitești – Sibiu, a fost amânată. Care este traseul autostrăzii
Autoritățile au optat pentru varianta traseului care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa.
Totodată, CNAIR a dat avizul tehnic pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii. Acestea sunt secţiunea 2, Boiţa – Racoviţă, de la kilometrul (km) 15 la km 43, şi secţiunea 3, Racoviţă – Văleni, de la km 43 la km 72.
Prima secţiune, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15, asigură legătura cu Drumul Naţional 7 (DN7), care traversează defileul Văii Oltului, prin continuarea autostrăzii existente.
Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72 la km 90, traversează Valea Topologului şi face legătura cu localitatea Curtea de Argeş. Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90 to km 123, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin Valea Argeşului.
Secţiunea 6 constă în reabilitarea a 14 km din DN 73C, care leagă oraşele Câmpulung şi Râmnicu Vâlcea, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni, judeţul Argeş, şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!