„Acest proiect de mare importanţă, situat pe un coridor european strategic, va contribui la crearea unei reţele de transport mai rapide şi mai sigure în România. De asemenea, va face regiunea mai atractivă atât pentru investitori, cât şi pentru turism şi va înlesni dezvoltarea economică, permiţând locuitorilor să reducă timpul necesar deplasării între cele două localităţi la mai puţin de oră”, a declarat Corina Creţu, citată de Agerpres.
Proiectul are în vedere construcţia unei porţiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulaţie, între oraşele Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, precum şi a unei secţiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Tîrgu Mureş Secţiunea de autostradă Târgu Mureş – Câmpia Turzii va face parte din coridorul 9 – Rin-Dunăre, ce leagă Strasbourg de Constanţa în cadrul reţelei de transport pan-european. Proiectul urmează a fi finalizat până în luna octombrie 2019.
„Din toate consultările interservicii, am aprobat astăzi Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş, în valoare de 248 de milioane de euro. Acest tronson atât de aşteptat poate intra în linie dreaptă, pentru că începând de mâine banii vor intra în bugetul naţional pentru a fi folosiţi la realizarea acestei părţi de autostradă. În timpul mandatului meu de comisar european am primit spre aprobare doar proiecte de peste 50 de milioane de euro – patru proiecte majore”, a declarat Corina Creţu la Parlamentul European, unde a fost prezentă la Conferinţa „Economie Durabilă în Europa”, organizată de europarlamentarul S&D Maria Grapini.
Comisia Europeană precizează că România beneficiază de o alocare de peste 22 miliarde de euro în cadrul politicii de coeziune pentru perioada 2014-2020. Proiectele de infrastructură mare din domeniul transportului urmează a beneficia de 5,1 miliarde de euro.
„Mai avem spre aprobare linia de metrou Gara de Nord – Bucureşti Otopeni, care este în faza de evaluare. Aşteptăm proiecte noi, pentru că, deocamdată, banii pentru Infrastructură mare România îi consumă pentru proiectele fazate, care ar fi trebuit să se termine din bugetul 2007- 2014”, a mai precizat comisarul european.
Primul proiect, deja aprobat, vizează un tronson de cale ferată, cel de-al doilea – Autostrada Sebeş-Turda, în valoare de 272 milioane de euro, iar proiectul aprobat marţi este cel de-al treilea din cele patru.
”Sunt extrem de îngrijorată cu privire la planificarea și implementarea proiectelor de infrastructură de transport”, a transmis comisarul european Corina Crețu, recent, într-o scrisoare către premierul Viorica Dăncilă și către miniștrii Rovana Plumb și Lucian Șova, în care prezintă situația ”gravă” în care se află atragerea de fonduri europene pentru infrastructura de transport din România”.
Documentul a fost prezentat, pe 14 mai a.c., de către deputatul PNL Lucian Bode, președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, și Petru Luhan, președintele Comisiei de specialitate a PNL privind fondurile europene.
Ulterior, Dăncilă și Crețu au discutat despre întârzierile în absorbția fondurilor europene.
La sfârșitul lunii mai, am aflat că o autostradă care va lega Ungaria de România va fi construită cu bani europeni.
Citește radiografia unui eşec naţional și află de ce nu are România autostrăzi. ”Proiectele sunt foarte prost pregătite”
Citește și: DOCUMENT / Legea offshore, noua Roșia Montană. Petroliștii primesc scutiri de taxe și derogări de la legea patrimoniului
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro