Libertatea vă arată ce lucrări are în acest moment compania.
Intrarea în București dinspre autostrada spre Ploiești
În acest moment, Euro Construct lucrează împreună cu grupul Aktor la intrarea în București dinspre autostrada spre Ploiești, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Termenul de dare în folosință era 2016, dar a fost prelungit până în vara acestui an. Însă odată cu intrarea în insolvență, nici acesta nu mai este sigur. În luna ianuarie, aceasta era gata în proporție de 66,5%, potrivit CNAIR.
De asemenea, compania mai are de terminat și lotul 2 de pe autostrada Sebeș-Turda, unde lucrează tot cu Aktor. Segmentul trebuia terminat din 2014, dar noul termen de finalizare este octombrie 2018. În luna ianuarie, stadiul lucrărilor era de 44%, potrivit autorităților.
Compania dă vina tot pe stat
”Societatea comercială Euro Construct Trading 98 SRL a primit aprobarea din partea instanţei la cererea sa de reorganizare judiciară, depusă la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VII-a Civilă, în temeiul Legii nr. 85/2014 privind procedura insolvenţei.
Scopul pentru care societatea a solicitat acest lucru este de a proteja locurile de muncă ale salariaţilor societăţii, precum şi de a putea derula în bune condiţii activitatea sa pe şantierele aflate în lucru la data introducerii cererii, până la finalizarea tuturor lucrărilor, conform angajamentelor asumate.
Motivul pentru care societatea s-a văzut nevoită să apeleze la această prevedere legală în vigoare, îl reprezintă criza de lichiditate pe care societatea o traversează din semestrul II/2017 şi care a fost generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate către societate din partea beneficiarilor lucrărilor pe care societatea le-a executat până în prezent”, potrivit unui comunicat al companiei.
Compania acuză indirect statul și afirmă că nu este un bun platnic, deși lucrările au fost realizate. Mai mult, nici garanțiile nu pot fi deblocate.
Un exemplu îl constituie lucrările pentru linia ferată Frontieră-Curtici-Simeria, proiect cu finanțare europeană, despre care compania spune că au fost finalizate încă din 2014, când lucrarea a fost predată către CFR Infrastructură, dar procesul verbal de recepție nu a fost semnat, ceea ce a dus la blocarea sumei de 60 de milioane de lei.
Criză de lichidități, nu de solvabilitate
Compania dă asigurări colaboratorilor săi că face toate eforturile pentru redresarea cât mai urgentă. Compania are doar o criză de lichidități, căci a înregistrat profit în toată perioada, de la înființarea sa în 1998 și până în prezent.
Sumele pe care compania le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile sale, spune companie. ”Pentru evitarea oricărui dubiu, societatea precizează faptul că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de întârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi. Acest fapt a condus la imposibilitatea achitării la timp a furnizorilor societăţii, dar a generat în acelaşi timp şi un număr de litigii care se află pe rolul instanţelor de judecată şi care nu pot fi imputate societăţii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicată pe întreaga perioadă de existenţă a societăţii”, se mai arată în comunicat.
Între creditori se află grupul UTI, patronat de către omul de afaceriu Tiberiu Urdăreanu, potrivit Profit.ro.
Între contractele cu statul se mai află și cel pentru Pasajul Sudului din București, deschis anul trecut, tot cu întârziere.