Aeronava este echipată cu un sistem de celule de combustibil de hidrogen, care îi permite să ruleze pe piste la viteză mică, evitând prin urmare, necesitatea de a arde combustibilul costisitor prin intermediul motoarelor cu reacție.
Conceptul folosește o celulă de combustibil de hidrogen, care captează energia cinetică prin roțile aparatului de zbor .
Acest concept- plan hibrid este rezultatul colaborării cu Universitatea Cranfield din Marea Britanie.
Studenții au fost solicitați să dezvolte idei pentru viitorul traficului aerian de peste20 de ani.
„Am găsit impreuna un fel de idee de bază de a putea folosi o celula de combustie cu hidrogen pentru a alimenta avioanele noastre în timp ce acestea sunt pe pistă și de a folosi puterea motorului diesel sau a altor unități de putere de la sol fixe”, explică Ian Davies, director de inginerie la EasyJet.
Totul face parte din obiectivul easyJet de a reduce amprenta de carbon cu 7 la sută pînă în 2020.
În iunie 2017, compania aeriană este decisă să cumpere noi aeronave A320neohybrid , considerate a fi cu 13-15 la sută mai eficiente decât avioanele clasice .
Se estimează că fiecare aeronavă hibrid ar fi mai perfomantă cu motoare electricela principalele roți, iar controlorii de sistem ar oferi piloților aeronavei, mai multe oportunități de manevrabilitate și frânare în timpul rulajului la sol.
EasyJet susține, de asemenea, că s-ar reduce și, probabil, elimina nevoia de autospeciale pentru remorcare pentru a ajuta avioanele la manevre spre piste sau hangare
Apa – ca și produs secundar al consumului de hidrogen – ar putea fi folosită pentru a suplimenta rezervoarele de apă ale aparatului de zbor.
EasyJet declară că intenționează să înceapă noua tehnologie in acest an.
„Încercarea să facem o macheta si, de asemenea, o unitate de practică astfel încât să putem demonstra ceea ce spunem „, spune Davies.
„Credem că avem nevoie de circa 150 kg watt (kW) adică un generator care există astăzi în autobuze. E ca la o mașină pe care Toyota a lansat-o în California alimentată numai celule de combustibil de hidrogen. Ei bine, dacă se poate alimenta o mașină și un autobuz, cu siguranță vom poate alimenta destule de aeronave în drumul pe pistă „
Compania britanică low cost spune că jur de 4 la sută din consumul total de combustibil anual este cosnumat atunci când aeronavele companiei sunt în rulaj la sol pe piste.
„Industria aviatică este mereu în căutare de mijloace de economisire a combustibilului a combustibilului mai ales din perioada în care prețul unui baril a fost de peste o sută de dolari”, spune expertul aviație, Gabriel Tilmann.
„Așa că am avut mai mult timp și pe tot parcursul carierei mele mai multe activitățiprin care am studiat cum facem pentru a economisi combustibil, cum să înceapă motoare să fie turate mai târziu pe pistă, cum oprim motoarele, după aterizare, cum ne acoperim costurile de combustibilul în viteza de croazieră, există întotdeauna un interes pentru a economisi combustibil. „
Gabriel, un fost pilot de aviație conduce la programul de masterat de la City University din Londra.
El a lucrat anterior în industria aviatică 37 de ani, inclusiv cu Qatar Airways, British Airways și Lufthansa.
Potrivit experților în domeniul aviației de la City University London, în 2013 s-au produs aproximativ 12 milioane de tone de emisii de CO2 în timpul rulajului la sol a aeronavelor .
Circa 30 la sută din totalul cheltuielilor de exploatare ale companiei aeriene este cheltuit pe combustibil.
„Atunci când am rulat un alt motor în partea din spate a aeronavei – așa-numitul” bloc de alimentare auxiliar „, APU – cosnsumul de combustibil era foarte mare și doi: era foarte zgomotos „, spune Gabriel.
„Deci, un motor special care oferă aeronavei energie electrică și aer condiționat, ar fi ceva foarte bun
Tehnologia de celule de combustibil de hidrogen nu este chiar nouă. producătorii de automobile japonezi Toyota au prezentat-o pe „Mirai”, primul vehicul pe bază de hidrogen fără emisii, în noiembrie 2014.