În ultimii ani industria alimentară românească şi-a propus, şi în mare a şi reuşit, să schimbe imaginea prăfuită ce plana asupra sa din perioada regimului comunist. Totul plecând de la principiul safe feed – safe food (siguranţa furajelor – siguranţa alimentelor), adică totul a devenit controlat, de la ceea ce consumă animalele până la produsul finit ce urmează a fi comercializat, indiferent că e vorba despre carne macră sau despre un banal cârnat.
Calitatea produselor dă mereu tonul
Prima firmă din industria alimentară din România privatizată în 1992 a fost Kosarom Paşcani. În cei 16 ani scurşi de atunci, compania şi-a impus sloganul “Blazonul calităţii” şi şi-a dezvoltat cele patru companii ce lucrează în sistem integrat în acelaşi grup de firme, respectiv Kosarom, Avi-Top (de lângă Iaşi, ce se ocupa de cultivarea cerealelor necesare hrănirii porcilor şi păsărilor ce urmează a fi sacrificate), Suindprod (situată în oraşul Roman şi specializată în creşterea porcilor Mangaliţa, rasă de procine rară şi extrem de apreciată pentru carnea sa) şi Agricola Târgu Frumos.
Kosarom a avut o cifră de afaceri în anul 2007 de 20,2 milioane de euro, cu o cotă de piaţă la nivel naţional de 2,3%, iar la nivelul provinciei Moldova de 6,78%. Capacitatea de producţie indică 300 de porci sacrificaţi pe zi, ceea ce se traduce în 20 de tone de carne tranşate în 24 de ore şi în alte 30 de tone de preparate din carne. În ultimii trei, patru ani volumul total al investiţiilor s-a ridicat la 30 de milioane de euro.
Kosarom, în toată ţara
Produsele Kosarom sunt prezente în peste 1.150 de locaţii, compania având deja 10 magazine proprii şi 16 în regim de franciză. Principalele zone de desfacere a produselor Kosarom sunt judeţele Iaşi, Bacău, Neamţ, Suceava, Botoşani, Vrancea, dar şi Bucureşti, Prahova, Buzău, Constanţa, Galaţi, Braşov şi Timişoara. Principalele hypermarketuri din România colaborează de mult cu Kosarom.