Primul răspuns care ne vine în minte e că pe puntea faţă ar trebui montate cauciucurile bune, pentru că avem nevoie de tracţiune maximă pe roţile de viraj. E corect, însă stabilitatea e dată de axul spate, iar acest lucru e mai important decât comportamentul direcţiei. Motivul e că roţile din faţă, care alunecă, sunt mai uşor de controlat decât puntea spate scăpată de sub control. Pentru ca autovehiculul să nu intre în derapaj, ar trebui ca pe axul din spate să fie cele mai bune cauciucuri, dar o maşină oferă condiţii optime de deplasare numai atunci când pe ambele axe sunt cauciucuri cu adâncime de profil asemănătoare. Cine vrea să meargă în siguranţă însă, trebuie să schimbe anvelopele între axe la fiecare 5.000 de km şi să pună unele noi atunci când au mai rămas doar 3 mm de profil.
Ponturi pentru situaţii-limită
♦ Dacă pierdeţi aderenţa pentru puntea spate, puteţi redresa maşina accelerând controlat şi contrabracând (virând în aceeaşi parte spre care a derapat spatele automobilului).
♦ Pentru a evita acvaplanarea aveţi nevoie de cauciucuri cu un profil mai mare decât cei 1,6 mm ceruţi de lege.
Pentru mai multe materiale despre maşini, căutaţi la chioşcuri revista Auto Bild

 
 

Urmărește-ne pe Google News