Cuprins:
Avionul avea 257 de pasageri la bord
Zborul UA 198 a decolat de pe Aeroportul Internațional din Los Angeles (LAX) sâmbătă, 22 martie, în jurul orei 14:00, având la bord 257 de pasageri și 13 membri ai echipajului, cu destinația Shanghai, cel mai mare oraș din China.
Aproape două ore mai târziu, avionul s-a întors și a fost redirecționat către San Francisco, unde a aterizat în jurul orei 17:00, ora locală, potrivit site-ului FlightAware.
„Pilotul nu avea pașaportul la bord”, a precizat United în declarație.
„Am aranjat ca un nou echipaj să ducă pasagerii la destinație în aceeași seară. Clienții au primit vouchere pentru masă și compensații”.
Zborul cu noul echipaj a decolat în jurul orei 21:00 și a aterizat la Shanghai cu aproape șase ore întârziere.
Reacția pasagerilor în urma incidentului
Yang Shuhan, o pasageră chineză aflată la bord, a declarat pentru CNN că a auzit vocea „foarte frustrată” a pilotului prin interfon, spunând că „a uitat (să își ia) pașaportul.”
Un om de afaceri din Shanghai, care a dorit să rămână anonim din motive de confidențialitate, a declarat pentru CNN că și zborul său spre Los Angeles a fost întârziat cu aproape șase ore, forțându-l să își schimbe biletul pentru a prinde un alt zbor de legătură.
„Sunt destul de frustrat”, a declarat acesta pentru CNN.
„Din cauza întârzierii, trebuie să îmi reprogramez toate planurile pentru luni, ceea ce este foarte incomod.”
„Este destul de jenant pentru United”, a declarat pentru CNN Shukor Yusof, fondatorul Endau Analytics, o firmă de consultanță din Singapore specializată în industria aviației.
El a adăugat că greșeala este „inacceptabilă” pentru o companie aeriană globală precum United și denotă „o lipsă de disciplină”.
De asemenea, amintim faptul că un pasager dă în judecată United Airlines după ce a fost scos dezbrăcat din toaletă, în timpul unui zbor, chiar de pilotul avionului.