„Avionul care s-a prăbușit noaptea în Grecia, un An-12, transporta 11,5 tone de produse din industria noastră de apărare, pentru Bangladesh. Toți cei opt membri ai echipajului, din păcate, au murit”, a fost mesajul transmis de Ministerului Apărării sârb.

Nebojsa Stefanovic a oferit mai multe detalii despre zbor și a declarat: „Avionul a decolat în jurul orei 20:40 de la Niš și transporta aproximativ 11,5 tone de produse ale industriei noastre dedicate apărării către clientul final din Bangladesh. Clientul era Ministerul Apărării din Bangladesh”.

Stefanovic spune că zborul avea permisiunea de a zbura din Nis, cu aterizări tehnice în Amman, Riad, Ahmedabad și era planificat să aterizeze la Dhaka, ca destinație finală.

„Proprietarul mărfurilor era compania privată Valir, din Serbia. Acest zbor avea toate permisele corespunzătoare, toate în conformitate cu reglementările internaționale”, a subliniat Stefanović. El a menționat că au existat speculații că armele sunt introduse ilegal din Serbia în Ucraina cu acest zbor, dar acest lucru nu este adevărat. Oficialul sârb spune că din 2016 nu a fost eliberat niciun permis de transport de arme din Serbia în Ucraina sau Rusia.

De ce erau ucraineni în avion

Ministrul a explicat de ce armele erau transportate de un avion ucrainean: „Avioanele folosite pentru transportul acestor echipamente sunt de mare capacitate și au fost produse în primul rând de fosta Uniune Sovietică, iar utilizatorii sunt Rusia, Belarus și Ucraina. Din cauza sancțiunilor internaționale, rușii și belarusii nu pot transfera arme, iar avioanele ucrainene nu mai pot ateriza la ele în țară, din cauza situației de acolo, și sunt angajate în toată lumea pentru transferul acestor bunuri”, a spus Stefanović.

El a explicat că Serbia exportă arme numai în conformitate cu autorizațiile internaționale. Întrebat despre ce arme se aflau în avion, el a explicat că acestea erau rachete de semnalizare de mortiere și mine de antrenament. Mai multe ziare din întreaga lume au scris că e posibil ca în avion să fi fost, de fapt, mine antipersonal, care sunt interzise prin tratate internaționale. Informația a fost negată vehement de oficialul sârb.

Pe 16 iulie, la ora 22:45, avionul s-a prăbușit într-un lan de porumb din Grecia, între satele Antifilippi și Paleochori. Înainte de accident, pilotul a raportat o defecțiune a motorului și a solicitat o aterizare de urgență pe aeroportul din Kavala.

Din cauza mirosului puternic de la locul accidentului, autoritățile locale le-au ordonat locuitorilor din comunitățile din apropiere să poarte măști și să nu deschidă ferestrele. Potrivit Washington Post, locuitorii din zonă au auzit explozii timp de două ore după accident.

 
 

Urmărește-ne pe Google News