Compania olandeză specializată în recuperarea creanțelor a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinați alimentării aeronavei.
Motivul l-a reprezentat refuzul Tarom de a plăti compensațiile pasagerilor, cu toate că aceste obligații au fost confirmate de intanțele de judecată între 2017 și 2021.
„După ani întregi de solicitări, (compania) nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion Tarom pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați,” a transmis compania olandeză.
Firma de recuperare a explicat că anterior a avut numeroase încercări de a obține de la compania aeriană de stat plata compensațiilor, inclusiv promisiuni din partea Tarom care, însă, nu au fost respectate.
Compania aeriană de stat Tarom a reacționat, explicând că plățile restante au fost făcute cu celeritate, existând chiar și situația de „dublare” a unor compensații, adică sume achitate în plus.
„Dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții Tarom nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez”, a transmis compania aeriană de stat.
Tarom a mai precizat că a mai efectuat plăți către această companie specializată în recuperarea compensațiilor pentru cereri înregistrate înainte de pandemia de Covid-19 și că alte plăți erau „deja în curs de realizare”.