Avionul seamănă cu un glonţ sau o torpilă, ar putea intra în producție în 2025, iar prețul de vânzare estimat este de 5.000.000 $.

Potrivit companiei din California de Sud, prototipul Celera 500L a trecut de faza de testare, care debutat în 2018, şi şi-a demonstrat eficienţa aerodinamică.

Specialiștii în aviație sunt însă precauți, momentan: „Având în vedere combinația de autonomie, viteză, capacitate și motorul cu putere mică, trebuie să demonstreze că funcționează! Totul sună, parcă, prea promițător”.

Mai puțin combustibil, autonomie dublă

Celera, care a fost proiectat să transporte șase pasageri, este la fel de rapid ca orice avion de afaceri (atinge viteza de croazieră de 740 km pe oră), dar consumă de opt ori mai puţin combustibilul.

Are o autonomie de zbor dublă – 7.200 de kilometri -, asta însemnând că va putea face legături, fără escală pentru realimentare, între oricare dintre oraşele din Statele Unite.

„Scopul nostru a fost întotdeauna să creăm o aeronavă privată sigură, care să permită zboruri directe în SUA cu viteze și costuri comparabile cu călătoriile aeriene comerciale”, spune CEO-ul companiei, William Otto jr.

Compania a explicat performanţa aeronavei prin faptul că forma sa reduce frecarea cu aerul. Otto Aviation spune că designul duce la o scădere cu 59% a rezistenței la frecare în comparație cu aeronavele de dimensiuni similare. Datorită acestui lucru, se fac economii masive de combustibil și emisii.

Acest lucru ne aduce o eficiență de patru până la cinci ori mai mare decât a altor aeronave cu turbopropulsoare și de șapte până la opt ori față de eficiența avioanelor cu reacție.

William Otto jr, CEO Otto Aviation:

Costuri de operare mai mici

Potrivit companiei, costuri de operare sunt sensibil mai mici decât ale avioanelor de afaceri de dimensiuni similare. Zborul cu Celera va costa 328 de dolari pe oră, față de 2.100 de dolari. În ceea ce privește combustibilul, consumul este asemănător cu cel al unui automobil SUV.

Celera 500L este echipat cu un singur motor diesel V12 în spate, proiectat de producătorul german RED. „A fost cel mai eficient motor de avion pe care l-am putut găsi pentru a se potrivi cu cea mai eficientă caroserie aerodinamică”, spune Otto.

În viitorul apropiat, motorul diesel ar putea fi înlocuit cu unul electric sau cu hidrogen, pentru a reduce și mai mult emisiile.

Data lansării și prețul

Avionul în formă de glonţ a fost observat pentru prima dată pe un aeroport din sudul Californiei, în apropiere de Victorville, în aprilie 2017 și de atunci a trecut de 50 de teste.

Deşi aeronava prezentată nu are hublouri, versiunea pentru pasageri va avea ferestre care nu vor afecta așa-numitul flux laminar, deoarece vor fi amplasate la nivel cu suprafaţa aeronavei şi au aceleaşi contururi ca forma exterioară a fuselajului.

Avionul va fi pus în vânzare până în 2025. Se așteaptă să aibă un preț inițial de 5 milioane de dolari.

Compania a anunțat că există planuri pentru două modele mai mari, care ar putea transporta până la 40 de pasageri, făcându-le competitive cu avioanele regionale.

Celera 500L este o creație a lui William Otto sr, un fost inginer aerospațial, a cărui activitate se întinde de la programul de rachete Minuteman până la bombardierul B-1.

Specialiștii în aviație, precauți: „Trebuie să demonstreze că funcționează”

Celera mai are, totuși, are un drum lung de parcurs, care include ani de zboruri de testare și o certificare completă a aeronavei.

Potrivit lui Richard Aboulafia, analist de aviație la Teal Group, Otto Aviation face afirmații foarte pretențioase în ceea ce privește performanța aeronavei.

„Totul sună excepțional, dar poate prea promițător”, spune specialistul. „Având în vedere combinația de autonomie, viteză, capacitate și un motor cu putere foarte mică, trebuie să demonstreze că funcționează. Cel mai bine este să așteptăm să vedem ce pot dovedi cu primul lor avion”, a adăugat el.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 5

Foto: Otto Aviation Media Files

 
 

Urmărește-ne pe Google News