Un zbor cu un avion spațial seamănă foarte mult cu unul obișnuit, cu excepția părții de mijloc.

După ce atinge altitudinea de croazieră, pilotul activează motorul de rachetă, care propulsează avionul la limita spațiului, la o viteză mai mare de aproape 14.500 de kilometri pe oră.

Avionul călătorește așa timp de 15 minute, apoi planează prin atmosferă pentru a încetini, înainte de a ateriza pe un aeroport convențional.

Venus Aerospace Corp., un startup care plănuiește să construiască un astfel de avion spațial supersonic, dorește să folosească tehnologia pentru a transporta pasagerii în doar o oră, către orice punct al planetei.

Compania a fost înființată de doi foști angajați ai Virgin Orbit LLC, o companie din cadrul grupului Virgin, care oferă servicii de lansare pentru sateliți.

Cei doi, Sarah Duggleby și soțul ei, Andrew, au devenit pasionați de călătoriile supersonice după ce au ratat ziua de naștere a bunicii lui Sarah, deoarece zborurile din Japonia, unde locuiau, până în SUA, durau prea mult.

Cuplul a părăsit compania Virgin în iunie anul trecut și a început să facă planuri pentru construirea propriului avion spațial.

Venus are acum 15 angajați, majoritatea veterani ai industriei spațiale, și a primit finanțări de la investitori precum Prime Movers și Draper Associates.

„O dată la fiecare câteva zeci de ani, oamenii încearcă acest lucru”, spune Andrew Duggleby, admițând implicit dificultățile proiectului.

„De data aceasta va funcționa”, asigură el, citat de Bloomberg.

Experții spun că avionul lor spațial va funcționa, deoarece are un motor mai eficient, care îi permite să transporte greutatea suplimentară a aripilor, trenului de aterizare și motoarelor convenționale de avion care vor fi folosite pentru decolări și aterizări.

Cum funcționează lucrurile? Jack Fischer, fost astronaut al NASA, spune că accelerarea imprimată de motorul de rachetă este așa de puternică, încât „te lipește de scaun”, dar în scurt timp dispare, deoarece „te miști așa de repede, încât nici nu o mai simți”.

De notat totuși că zborurile de o oră spre orice oraș al Terrei nu sunt neapărat iminente.

Forma avionului este încă analizată, iar compania va începe să testeze trei variante în această vară.

Soții Duggleby, care au primit o finanțare din partea U.S. Air Force și speră să mai obțină fonduri și de la Departamentul Apărării, cred că proiectul ar putea avea nevoie de cel puțin un deceniu până la concretizare.

Odată ce tehnologia va fi pusă la punct, Venus va avea în continuare misiunea de a convinge pasagerii să plătească cel mai probabil un bilet destul de scump pentru o călătorie.

Avionul este destinat oamenilor obișnuiți, spune Sarah Duggleby.

Problema este că proiectele anterioare cu avioane de mare viteză, cum ar fi Concorde, care a funcționat o scurtă perioadă de timp, sau Aerion Supersonic, care promitea zboruri de trei ore spre orice destinație, nu au rezistat pe piață.

 
 

Urmărește-ne pe Google News