Cuprins:
Pagină falsă de Facebook
O pagină falsă pe Facebook, care imită site-ul oficial al aeroportului, anunță vânzarea bagajelor pierdute sau uitate la prețuri de 9,93 de lei.
Denumită „Aeroportul Henri Coandă București”, pagina are aproape 300 de urmăritori și a fost creată pe 7 noiembrie.
În anunț se menționează că livrările se fac în toată țara și că oferta este valabilă până la sfârșitul lunii. Potrivit informațiilor din descriere, pagina ar aparține unui „restaurant african”.
Aeroportul Internațional Henri Coandă a avertizat publicul că acest anunț este o înșelătorie.
„Aeroportul Internațional Henri Coandă NU vinde nimic, aceasta este o înșelăciune – așa cum este ea definită în practica judiciară;
Contul/pagina oficial/ă a aeroporturilor din Băneasa și Otopeni este #BucharestAirports și poartă marcajul de cont verificat;
Recomandăm, înaintea oricărei acțiuni, informarea din surse oficiale”, au scris reprezentanții instituției pe Facebook, alături de imaginea cu oferta falsă.
Anunțul legat de vânzarea bagajelor a apărut în urmă cu trei zile.
„Curățăm depozitul aeroportului și vindem bagajele pierdute cu 9,93 lei. Toate valizele noastre sunt pline cu o varietate de lucruri și electronice. Livrare în toată țara. Oferta este disponibilă online doar până la sfârșitul lunii. Comandă făcând clic pe butonul din anunț și intră pe site!”, se precizează în anunțul fals.
Postarea are și câteva comentarii, de la „clienții” mulțumiți.
„Comand regulat aceste valize. (..) Am găsit o mulțime de lucruri cool la mijloc. Odată am găsit chiar și 5.000 de euro”, scrie un așa-zis client.
Tot mai multe fraude online
În ultima vreme, fraudele cibernetice s-au înmulțit. Un raport Europol arată că grupările de hackeri au depășit traficanții de droguri și rețelele de trafic de persoane în ceea ce privește câștigurile, provocând milioane de victime zilnic în Uniunea Europeană.
De aceea, experții în securitate cibernetică ne îndeamnă să cumpărăm doar de pe site-uri sigure, care au adrese securizate (https), iar informații de contact pot fi verificate.
„Un magazin virtual trebuie să conțină date legate de compania care îl operează, adresă fizică, date de contact etc.”, precizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică.