Proiectul se referă la instituirea de benzi proprii pentru cele două linii, prin delimitarea amprizei fața de traficul auto general. Investiția vizează aproape tot traseul, circa 21,6 km și este estimata la o valoare de circa 6,2 milioane lei. Investiția va fi amortizată în aproximativ 15 luni, iar finanțarea se va realiza din bugetul local.
Proiectul are în vedere să remedieze situaţia actuală constatată pe acest traseu. În prezent, intrarea autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai face ca circulația să fie îngreunată, consecința fiind ca nu se poate asigura o frecvenţă constantă.
„În cazul instituirii benzii proprii pentru cele douaă linii de tramvai se obține o viteza medie de exploatare de 15,83 km/ora pentru linia 1 si 16,09 km/ora pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 calatori/ ora si sens pentru linia 1 si 2710 calatori/ora si sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decat in prezent”, arată Studiul de fezabilitate aprobat astăzi, care conține indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții.
Separatoarele vor fi amplasate astfel:
– Tronson I – de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
– Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;
– Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
– Tronson IV – pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă;
”În urmă aplicării soluției constructive din studiu, în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu circa 443 călători/oră/sens pentru linia 1, respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10. Avand în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.
Pe linia 21 călătoriile se realizează în timp mai scurt cu până la 20 de minute
Măsuri similare introduse pe linia tramvaiului 21 la sfârșitul anului 2017 au condus la îmbunătățirea parametrilor de circulatie și la efecte pozitive și pe alte linii. Linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute.
Începând de luni, 15 ianuarie 2018, Regia Autonomă de Transport București (RATB) a majorat parcul de troleibuze de pe linia 70, unde timpul de așteptare în stație s-a redus la 6-8 minute în perioada de vârf de dimineață și la circa 10 minute în rest (față de un interval de succedare de până la 12 minute, până atunci).
Pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe linia de troleibuz 66, ai cărei călători au început să prefere tramvaiul. Redistribuirea troleibuzelor din linia 66 în linia 70 creează efecte benefice pentru traficul general aglomerat de pe Șos. Colentina.
Consilierii generali au aprobat astăzi și acordarea unui ajutor financiar de 2.000 de lei pentru femeile însărcinate.
CITEȘTE ȘI: