Pandemia de coronavirus a afectat presa, vânzările au scăzut pentru ziarele tipărite, iar televiziunile şi radiourile radiourile și-au văzut mult diminuate veniturile din publicitate.

În acest context, Guvernul României a decis să sprijine domeniul printr-o campanie publicitară, plătită de la bugetul de stat, în valoare de 40 de milioane de euro.

Grupul Intact va încasa cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,3 milioane de euro pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar și prin cotidianul Jurnalul și site-urile grupului, potrivit Pagina de Media.

De asemenea  către grupul Pro TV se vor duce, în cele patru luni de campanie, aproape 1,5 milioane de euro pentru posturile TV. Alți 300.000 de euro sunt pentru online. Topul este urmat de Kanal D care va primi 1,3 milioane de euro. Şi postul România TV va încasa aproximativ 900.000 de euro.

La capitolul online, cei mai mulţi bani – jumătate de milion de euro pentru cele patru luni se duc către grupul lui Radu Budeanu (prin două firme), care are site-urile Prosport.ro, Gândul şi cancan.ro.

Ringier, compania care editează printre altele și Libertatea.ro, ar putea primi 192.000 de euro, în timp ce Ringier Sportal – care deține gsp.ro, ar urma să primească aproape 74.000 de euro.

Firma care editează Evenimentul Zilei și Capital.ro este, de asemenea, în top, cu aproape 300.000 de euro.

Mai mult, site-ul Fanatik.ro, al lui Horia Ivanovici, apare ca primul pe listă la publicații online locale. Are alocați 150.000 de euro pentru cele patru luni de contract. Site-ul a fost lansat în urmă cu câțiva ani ca un site de sport. Din martie 2019, s-a poziționat ca un site de știri generale, mai relatează Pagina de Media.

Câți bani primesc ziarele

La capitolul publicații tipărite, Adevărul Holding (Adevărul, Click) este primul pe listă, cu aproape 140.000 de euro pentru cele patru luni de campanie. Urmează în top grupul local Inform Media (100.000 de euro) și, pe poziția a treia, Ringier România (Libertatea), cu 50.000 de euro alocați de Guvern. Alți 30.000 de euro merg către Gazeta Sporturilor, prin Ringier Sportal.

Dintre posturile de radio, cea mai mare
finanțare a obținut-o Antenna Group (Grecia), adică Kiss FM, Magic FM și Rock
FM – peste un milion de euro pe toate cele patru luni.

Compania care deține Europa FM intră în campanie pentru 670.000 de euro, iar 175.000 de euro merg către Virgin Radio.

Șeful BRAT: Decizia nu e încă definitivă, Ordonanța poate fi modificată în Parlament

Dragoș Stanca, șeful Biroului Român de Audit a Tirajelor (BRAT), atrage atenția marți într-o postare pe Facebook că există și posibilitatea ca Ordonanța Guvernului să fie modificată în Parlament sau chiar să fie respinsă.

„Sumele pe care le auziți vehiculate acum sunt în acest moment mai degrabă teoretice – alocările sunt încă în curs iar bugetul maxim (subliniez: maxim) care va fi cheltuit efectiv nu e încă deloc clar. Decizia nu e încă definitivă: OUG 63/2020 urmează să fie aprobată sau nu, ori modificată sau nu, în Parlament”, scrie Stanca.

„Va exista o consultare suplimentară înaintea votului final din Parlament – care va fi, probabil, săptămâna viitoare. Așa că OUG-ul se poate și anula, cu totul. Dacă asta va decide majoritatea, dacă asta va fi „soluția”, asta e: se numește democrație”, a adăugat acesta.

 
 

Urmărește-ne pe Google News