Datele Eurostat arată că, în UE, 57% dintre bărbaţi erau consideraţi supraponderali (având un indice al masei corporale de 25 sau peste), în comparaţie cu 44 % dintre femei. În Croația și Malta 66% dintre bărbați depășesc greutatea normală, fiind ponderea cea mai mare din UE. Cel mai mare procent de femei supraponderale este tot în Malta (54% ). În România, situația este următoarea: 60.9 % din totalul bărbaților depășesc greutatea normală și 47, 4 % din totalul femeilor sunt supraponderale.
Bărbații sunt adepții activităților fizice regulate. Astfel, în UE, 36 % dintre bărbaţi au dedicat 150 de minute sau mai mult pe săptămână sportului şi activităţilor fizice fără legătură cu munca, în comparaţie cu 26 % dintre femei. La acest capitol, România este la coada clasamentului. Nici femeile și nici bărbații români nu se dau în vânt după sport, 14% din totalul bărbaților și 3, 7% din totalul femeilor dedicând 150 de minute sportului pe săptămână. La capătul opus fruntași sunt locuitorii din Danemarca, Finlanda și Suedia unde circa 50% din totalul bărbaților și femeilor fac foarte mult sport în fiecare săptămână.
Din publicația “Viața femeilor și bărbaților în Europa- ediția 2017” realizată de INS și Eurostat reiese și că un procent mai mare de bărbaţi decât de femei din UE consumă alcool săptămânal. Țările unde femeile beau mult, dar nu mai mult decât bărbații sunt Marea Britanie (40%, față de 51, 8% bărbații) și Irlanda (38%, față de 47% bărbații). În România, 5% dintre femeile de peste 18 ani beau, față de 27% dintre bărbați. Bărbații sunt fruntași și la fumat. Cei mai înrăiți fumători sunt în Cipru, Letonia și Bulgaria, iar cei care fumează mai rar sunt în Islanda și Norvegia.
Ce caută pe internet femeile și ce caută bărbații
În ceea ce privește utilizarea internetului, datele Eurostat arată că mai multe femei utilizează Internetul pentru reţelele sociale şi mai mulţi bărbaţi pentru citirea ştirilor. Femeile preferă să cumpere îmbrăcăminte online, în timp ce bărbații cumpără produse electronice online. La capitolul “Cumpături online” suntem pe locul 2 în clasament după Bulgaria: 80 % dintre femeile din România cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au făcut cumpărături online, și 63% dintre bărbați au cumpărat online.
Aceeași publicație mai spune că, la nivelul Uniunii Europene, femeile sunt mai prost plătite decât bărbații, deși au studii superioare într-un procent mai mare decât ei.
CITEȘTE ȘI:
VIDEO | Rochiile primei doamne și secretele lor …pastelate. Cu ce ținută l-a impresionat Carmen Iohannis pe Donald Trump?
Ghid de cumpărături pentru Black Friday 2017. Ce trebuie să faci ca să nu iei țeapă în cel mai mare eveniment de shopping al anului
VIDEO/ Canalul Dunăre – București, aproape 100 de ani și 73 de kilometri de neputință. Canalul Suez e dublu ca lungime și a fost gata în 10 ani!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro