Ambarcațiunile au putut străbate neîngrădit cei peste 30 km de canal de pe teritoriul României, după ce granița româno-sârbă a fost redeschisă în weekend atât pentru biciclete, cât și pentru navigația pe Bega.

„Proiectul «Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega», care a reabilitat ecluzele de la Sânmihaiul Roman, Srpski Itebej, Klek a permis ca opt ambarcațiuni să ajungă la Timișoara în acest weekend. Colaborarea dintre Consiliul Județean Timiș, Administrația Bazinală de Apă Banat, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, Direcția Regională Vamală și partenerii sârbi face ca de la an la an interesul pentru navigația pe Bega să crească”, a transmis Adrian Luput, manager public în cadrul CJ Timiș implicat în proiectul de redeschidere a navigației pe Bega între Timișoara și granița cu Serbia.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 6

Sârbii vor rămâne la Timișoara până duminică seară. Ultima oară când au venit în convoi până la Timișoara, în cadrul programului cultural Ecluze pe Bega, în 2023, la plecare au fost conduși până în frontieră de vaporașul Pelicanul, notează Opinia Timișoarei.

Canalul Bega este primul canal navigabil construit în România, lungimea totală navigabilă fiind de 44 de kilometri pe teritoriul țării noastre și 72 de kilometri pe teritoriul Serbiei. Transportul de pasageri pe canal a cunoscut un vârf de circa 500.000 de pasageri în anul 1944.

Navele de pasageri au fost retrase în anul 1967. Transportul a fost redeschis în anul 2018 după o lungă pauză, când au fost repuse la apă 7 ambarcațiuni (în scop de agrement și transport public) cu nume istorice: Decebal, Burebista, Traian, Savoya, Ferdinand, Glad și Huniade.

Timișoara este primul oraș din România cu transport public în comun pe apă încă din anul 1869.

Foto: Facebook Adrian Luput / Apele Române Banat

Urmărește-ne pe Google News