Inca de la lansarea Logan Van, specialistii de pe piata auto au afirmat aproape la unison ca noua utilitara a celor de la Dacia va avea ca principal concurent liderul absolut al ultimilor ani pe segmentul furgon, modelul Fiat Doblo Cargo. Cum ambele se bat pe clientii orientati catre pretul minimal, Libertatea a decis sa le puna la treaba intr-un drive-test mai mult decat original.
Iata-ne, astfel, la Casa Presei Libere, incarcand de zor pachete de ziare. Cate 800 de kilograme de ziare. Atat am decis sa punem in fiecare dintre cele doua masini, Dacia Logan Van si Fiat Doblo Cargo, exact sarcina utila prescrisa de cei doi producatori pentru aceste utilitare. Prima concluzie: Doblo a rezistat mai bine incarcaturii, coborand garda cu 7 cm, de la 29 cm, cat avea gol, pana la 22, in timp ce Van a fost vizibil cocosat de greutate, inregistrand o diferenta de 9 cm, de la 26 gol la 17 plin.
Cu marfa in spate, am plecat din Bucuresti spre Valea Scheii, la cativa kilometri de Mizil, acolo unde dealurile Munteniei ofera un relief excelent pentru testarea micutelor dube in regim de forta. Pana la destinatie, utilitarele ne-au oferit rapid o serie de concluzii. Spre exemplu, Dacia este mai stabila decat Fiatul care, prin prisma inaltimii de 1.831 mm, un plus de 200 mm fata de Van, a prezentat in curbe un balans cam mare pentru simturile noastre de soferi neprofesionisti. La acest capitol, Vanul iese castigator si datorita faptului ca provine, de fapt, dintr-o platforma de turisme, nu de utilitare. Odata ajunsi la Valea Scheii, am supus masinile unui test contracronometru pe un traseu in urcare de 1,3 km, mai mult decat sinuos. Propulsorul Multijet diesel de 1,3 de la Fiat Doblo ni s-a parut o masura mai sprinten, mai puternic, dar si mai gurmand, cu un consum masurat de computerul de bord de 7 litri/100 km.
In lipsa unui sistem similar de masura, inexistent chiar si pe versiunile de top, Vanul, dotat cu un propulsor de 1,5 dci, a inghitit aproximativ 6,5 litri/100 km, daca ar fi sa ne luam doar dupa indicatorul de carburant de pe bord.
Noi am votat pentru Logan
La final, am cazut de acord ca, in ciuda pozitiei mai inalte de drum si a spatiului mai mare, Doblo ofera prea putine pentru confortul general al soferului de marfa, interiorul Vanului fiind, din punctul nostru de vedere, mai relaxant si, poate, mai motivant.
Dacia Logan Van
Motor: Diesel 1,5 dCI
Putere: 70 CP
Consum mixt: 5,3 litri
Volum marfa: 2.5 mc
Sarcina utila: 800 kg
Pret de baza (taxe incluse): 8.200 euro
Fiat Doblo Cargo
Motor: Diesel 1,3 Multijet
Putere: 75 CP
Consum mixt: 5,4 litri
Volum marfa: 3,2 mc
Sarcina utila: 775 kg
Pret de baza (taxe incluse): 12.578 euro
Timp de o ora, am incarcat, pe cantarite, cate 800 kg de ziare in fiecare masina
Dupa incarcarea Vanului, colegii de la difuzare au concluzionat ochiometric: mai intra 150-200 kg
Aceiasi colegi au estimat si spatiul ramas la Doblo: inca 300 de kg de ziare
Fiat Doblo Cargo este cu aproape 200 mm mai inalt decat Dacia Logan Van
Fiatul ofera in cabina 5 spatii de depozitare generoase, pe cand la Van exista un deficit in acest sens
La Van, panoul care desparte cabina de spatiul utilitar prezinta cate doua gauri inexplicabile
Van
Gol 26 cm
Plin 17 cm
Doblo
Gol 29 cm
Plin 22 cm
Van vs Doblo, test de 1,3 km
Testul contracronometru a fost efectuat de fiecare dintre noi, pe fiecare masina, in cate doua randuri. Iata rezultatele:
Logan VAN
Claudiu: 01: 25: 28, 01: 21:37
Catalin: 01: 09: 92, 01: 08: 36
Doblo Cargo
Claudiu: 01:19:10, 01:16:08
Catalin: 01:08:86, 01:06:43