Antena 3 CNN a avut cele mai mari audiențe pe segmentul televiziunilor de știri, dominând autoritar această nișă. Dar pe întreaga piață TV, Antena 3 CNN a avut un rival: Pro TV, care a reușit să se impună pe câteva categorii de public.
Targetul național
Pe 6 mai, între orele 13:00 și 16:30, Antena 3 CNN a avut o audiență medie de 582.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media. Este cea mai mare audiență înregistrată de o televiziune pe acest interval orar, în care s-au desfășurat ceremoniile de la Londra.
Pe locul secund s-a plasat Pro TV, cu o medie de 428.000 de telespectatori pe minut, la nivel național.
Alte televiziuni „fruntașe” la nivel național:
Kanal D – 336.000 de telespectatori pe minut;
Antena 1 – 253.000 de telespectatori pe minut;
România TV – 250.000 de telespectatori pe minut;
Digi 24 – 186.000 de telespectatori pe minut;
TVR 1 – 134.000 de telespectatori pe minut.
Televiziunea de știri Euronews România a avut doar 2.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în intervalul orar amintit.
TVR Info a luat fața Realitatea Plus și B1 TV
Alte trei televiziuni de știri n-au avut nicio pretenție în audiența evenimentului: TVR Info (47.000), Realitatea Plus (34.000) și B1 TV (21.000). În această „bătălie” a celor mici se constată că televiziunea publică TVR Info, lansată în vara anului trecut, a avut audiențe superioare televiziunilor consacrate Realitatea Plus și B1 TV.
Targetul național, +18 ani
Pe targetul de populație cu vârste de peste 18 ani, la nivel național, Antena 3 CNN a fost cea mai urmărită televiziune, orele 13:00 – 16:30, cu o medie de 381.000 de telespectatori pe minut, conform Kantar Media. Pro TV a înregistrat un rating mediu de 251.000 de persoane pe minut, în timp ce la Antena 1 s-au uitat 182.000 de telespectatori pe minut.
TVR 1 a avut o medie de 91.000 de telespectatori, sub România TV (135.000) și Digi 24 (134.000).
Urban, 25 – 59 de ani
Pe grupa de populație urbană, cu vârste 25-59 de ani, lider a fost Pro TV, cu o medie de 114.000 de telespectatori pe minut, depășind „la mustață” Antena 3 CNN, cu 112.000 de persoane pe minut (orele 13:00 – 16:30).
Televiziunile de știri Digi 24 (66.000), România TV (23.000) și Realitatea Plus (10.000) s-au plasat sub televiziunile generaliste Antena 1 (90.000) și Kanal D (75.000).
De remarcat că TVR 1 (30.000) a întrecut România TV, Realitatea Plus și B1 TV (1.000).
Pe targetul de populație All 21 – 54 de ani, național, grade ESOMAR ABCD, un segment* vizat de majoritatea investitorilor în publicitate, Pro TV a obținut o medie de 146.000 de telespectatori pe minut, în timp ce Antena 3 CNN a înregistrat 113.000.
Alte televiziuni cu audiențe competitive pe acest target (orele 13:00 – 16:30):
Antena 1 – 96.000 de telespectatori pe minut;
Kanal D – 93.000 de telespectatori pe minut;
Digi 24 – 73.000 de telespectatori pe minut.
TVR 1 n-a contat în acest clasament, având o medie de doar 24.000 de telespectatori pe minut, dar s-a situat peste Realitatea Plus (8.000) și B1 TV (sub 1.000 de telespectatori).
Pe vechiul target comercial, 18 – 49 de ani, abandonat de investitorii în publicitate de mai bine de un an, audiența Pro TV a fost de 77.000 de telespectatori pe minut, fiind urmată de audiențele Antena 1 (70.000) și Antena 3 CNN (63.000).
Sigur că acest text conține multe cifre, imposibil de reținut. Dar au fost inserate cu ambiția de a rămâne în istorie, în „bătălia” pentru tronul de „regele al audienței TV”. În fapt, fiecare telespectator „jură credință” pe telecomandă… unui astfel de „rege”.
Ce înseamnă targetul All 21 – 54 de ani grade ESOMAR ABCD național
ESOMAR a elaborat „Scala statutului social (Social grade)”. Scala permite o clasificare socio-demografică standard. Cu această variabilă se pot crea subeșantioane (pentru diverse piețe) comparabile între ele și, de asemenea, subgrupurile definite astfel vor fi comparabile de la o țară la alta.
Ce înseamnă categoriile ESOMAR ABCD:
Categoria A: Manageri și profesioniști cu înaltă educație.
Categoria B: Manageri, directori de nivel mediu.
Categoria C:
C1 – Angajați cu înaltă educație ce prestează o muncă nonmanuală, patroni de firme mici.
C2 – Angajați ce prestează o muncă nonmanuală sau muncitori calificați.
Categoria D: Muncitori ce prestează o muncă manuală și șefi de departamente mai puțin educați.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro