Cuprins:
Competența BEC în această situație
Motivul acestei decizii este legat de mai multe nereguli observate în documentele depuse. Biroul Electoral Central a remarcat că „în toate declaraţiile pe proprie răspundere prin care se atestă veridicitatea semnăturilor susţinătorilor, la «întocmitor» figurează numele candidatului”.
De asemenea, s-a constatat că unele liste au fost întocmite în aceeași zi în localități aflate la distanțe considerabile.
BEC a explicat că nu are competența legală de a stabili dacă listele de susținători sunt false
Această limitare se bazează pe Hotărârea Curții Constituționale nr. 4/2019. Potrivit acestei hotărâri, „răsturnarea prezumţiei de veridicitate a acestor semnături se poate face numai prin constatarea falsului, în condiţiile prevăzute de lege”.
În consecință, BEC a decis să transmită documentele către instituțiile abilitate pentru investigații suplimentare. Această acțiune este în concordanță cu rolul și limitele legale ale BEC în procesul electoral.
Contextul candidaturii lui Sebastian Constantin Popescu
Sebastian Constantin Popescu a fost propus pentru funcția de președinte al României de către Partidul Noua Românie. Candidatura sa a fost înregistrată oficial în ședința de luni a BEC. Însă aceste noi dezvoltări pun sub semnul întrebării validitatea candidaturii sale.
Această situație ridică întrebări importante despre integritatea procesului de colectare a semnăturilor pentru candidaturile prezidențiale. De asemenea, subliniază importanța verificărilor riguroase ale documentelor depuse de candidați.