Exista in fiecare dintre noi un mic razvratit, care-si inchipuie ca poate fi, macar pentru o clipa, un minut sau o zi, un supraom. Soferii, de exemplu, isi imagineaza ca se pot transforma in piloti. Nu toti au cu ce. Pentru o zi, noi am avut. Noul Mitsubishi Lancer este o masina care, in varianta de top, numita Evo, castiga cam tot ce inseamna campionate de raliuri.
N-am baut sake si nici n-am fost ademeniti de vreun ingi-ner din Tara Soarelui Rasare, insa cel mai proaspat model al generatiei Lancer ne-a hipnotizat pe loc.
Din orice punct l-ai privi, sedanul japonez pare o masina rea, chiar foarte rea, daca ai curajul s-o privesti in ochi, acele faruri diabolice despartite de un calandru mare si agresiv sub forma de trapez, ce seamana cu un bot de rechin. E o ma-sina de spita sportiva, iar la asta contribuie spoilerele agresive, pragurile aproape tunate, linia descendenta a plafonului si spatele masiv. Alura e completata in interior de scaunele de piele, panoul de bord si pedalele semicromate.
E zgomotoasa si rigida, ca o masina de raliu
Cheia in contact, si tabloul e gata! Motorul diesel de 140 de cai scoate un zgomot ce poate parea deranjant, insa reprezinta o adevarata simfonie pentru pasionati. E acel zgomot ce inspira putere si care te poate duce, in cateva zeci de secunde, cu peste 200 kilometri la ora. Calatoria la bordul noului Lancer nu este neaparat superconfortabila, asta si din cauza suspensiilor mai rigide, insa va fi cu siguranta memorabila.
Tabloul de bord iti ofera acces imediat la sistemul de navigatie cu hard-disk de 30 GB si la cel de telefonie cu Bluetooth si functie de recunoastere a vocii. In habitaclu sunt prevazute pana la 7 airbaguri
Ceasurile de bord cu alveole distincte denota faptul ca tocmai ai trezit la viata o masina sport. Peisajul este intregit de pedalierul sport (foto medalion jos)
Masina are o lungime de 4,57 m, o latime de 1,76 m, jante din aliaj usor cu 10 spite si un ampatament de 2.635 mm, cu 35 mm mai mare decat ultimul model, oferind astfel mai mult spatiu in interior
In portbagajul de 430 de litri am descoperit un subwoofer de lemn, in fapt inima unui sistem audio de 650 de wati, cu alte opt difuzoare
Portbagajul se deschide prin simpla apasare a unui buton pozitionat pe usa acestuia
Ne-a deranjat modul in care se inchide usa portbagajului: cu multa forta si zgomot