UPDATE Ora 21:50 Replica Primăriei a venit prin Aurelian Bădulescu, viceprimar.

„Decizia Biroului Electoral al Municipiului București reprezintă o decizie de partizanat politic, într-o manieră nepermisă de legiuitor. O entitate electorală jurisdicțională nu poate intra în sfera de compentență a altor autorități publice cu atribuții de control în materie electorală doar pentru a satisface necesitățile stringente ale unui candidat politic”, a declarat Aurelian Bădulescu.

„Este de subliniat că, în materie electorală audiovizuală, Consiliul Național al Audiovizualului este autoritate cu plenitudine competență în materie de reglementare și sancționare, acesta fiind și motivul pentru care emite decizii speciale pentru alegeri, cu putere de lege”, a adăugat el.

„Astfel, potrivit art 10 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, Consiliul Național al Audiovizualului este autoritate unică de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale”, a mai spus Bădulescu.

Față de aceste elemente, transpare în mod evident caracterul ilicit al actului decizional adoptat de Biroul Electoral al Municipiului București, cu încălcarea normelor imperative aplicabile.

Aurelian Bădulescu:


Astfel, BEM a admis faptul că Gabriela Firea şi-a făcut publicitate, în plină campanie electorală, prin utilizarea unor mijloace de promovare mascată şi indirectă în mass-media audiovizuală, a relatat news.ro.

“Alianţa USR-PLUS a dovedit faptul că Gabriela Firea şi-a făcut publicitate mascată, în plină campanie electorală, pe banii Primăriei Generale a Capitalei, în afara bugetului de campanie, adică pe banii bucureştenilor, iar decizia BEM vine să confirme acest lucru”, a informat Alianţa USR-PLUS.

Sursa citată susține că prin admiterea plângerii, BEM dă câştig de cauză USR PLUS şi confirmă desfăşurarea unei campanii electorale ilegale, prin intermediul autorităţii publice, cu încălcarea tuturor obligaţiilor de neutralitate şi echidistanţă care le revin acestora.

Prin urmare, spoturile publicitare targetate în perioada campaniei electorale, din bugetul public, au fost declarate ilegale, a precizat agenția news.ro.

PMB, peste 600 de spoturi, pe 5 televiziuni, într-o săptămână

Pe 9 septembrie, Libertatea scria cum, în plină campanie electorală, Primăria Capitalei a difuzat peste 600 de spoturi pe cinci televiziuni în doar șapte zile, iar șeful AEP spunea că “nu putem să ne băgăm”.

1.850.000 de lei

pentru “activități de marketing și promovare” au început să fie cheltuiți de Primăria Capitalei în cadrul campaniei electorale, scria Libertatea pe 9 septembrie

Conform monitorizării, în perioada 31 august – 6 septembrie, 635 de difuzări de spoturi, de câte 40 de secunde, care promovează activitatea Primăriei Capitalei, au umplut 635 de spații de reclamă, pe Antena 3, B1TV, Digi 24, Realitatea Plus și România TV.

 
 

Urmărește-ne pe Google News