Cea de-a 9 ediţie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toţi marii jucători din piaţă, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunţat campanii speciale.
În mod normal, Black Friday are loc în SUA în ultima zi de vineri din noiembrie.
Totuși, datorită sărbătorii naționale de 1 Decembrie, retailerii aleg de multe ori să demareze campaniile de reduceri cu mult înainte, pentru ca produsele să poată ajunge la consumatori până la această dată.
Lanțul de magazine electronice Flanco a demarat promoțiile încă din data de 26 octombrie, în vreme ce lanțurile Altex și Media Galaxy le-au pornit începând de la 1 noiembrie.
Aceeeași dată a fost aleasă și de retailerul online evoMAG.ro.
În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 centimetri, cuptoarele electrice, plitele pe inducţie, maşinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preţ-calitate a devenit unul foarte bun, potrivit analizei Frames.
De asemenea, un alt segment care va asigura un plus semnificativ va fi cel de beauty & fashion.
”De la aparatură cosmetică la haine şi încălţăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate şi mai bine evidenţiate decât în anii trecuţi, în ton cu evoluţia semnificativă a pieţei de profil. Intrarea în piaţă a unor noi platforme internaţionale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse şi o presiune suplimentară pe preţuri”, mai arată analiza Frames.
Pe de altă parte, Black Friday 2019 vine într-un moment în care tot mai multe semne prevestesc o posibilă criză economică.
Frames avertizează și cu privire la ofertele false sau la site-urile capcană, care nu prezintă caracteristicile produselor sau pun altele decât cele reale.
Vezi cand e Black Friday 2019 in Romania