”A pornit ca un festival de cumpărături, ca un spectacol, așa cum facem în fiecare an la eMag. Au repetat experiențele noastre, inclusiv greșelile. Au fost nevoiți să își ceară scuze, dar acum este unul dintre cele mai mari evenimente de cumpărături online din India”, spune Iulian Stanciu.

Naspers, investitorul comun

Dar cum este posibil acest lucru? Ei bine, conexiunea o constituie Naspers, un grup cu activități în domeniile media și internetului din Africa de Sud.

Naspers a cumpărat în anul 2012 un pachet de puțin peste 70% din acțiunile eMag, iar Stanciu mai deține o cotă sub 30%. În România, Naspers mai deține și site-ul de anunțuri Olx.ro și a mai deținut până la finele anului trecut și ghidul online de shopping Compari.ro.

Naspers are, însă, investiții în Flipkart, cel mai mare retailer online din India, supranumit și ”Amazon-ul Indiei”. Investiția a fost realizată în anul 2014.

Povestea ”Big Billion Day”

Tot în 2014, Flipkart a lansat și evenimentul ”Big Billion Day”. În acel an, evenimentul a avut loc în data de 6 octombrie. Compania a scris istorie și a vândut la evenimentul din acel an peste 500.000 de telefoane mobile, 500.000 de haine și peste 25.000 de televizoare în doar câteva ore de la deschiderea promoțiilor. Evenimentul a fost marcat însă de dificultăți tehnice, utilizatorii vărsându-și mânia pe rețelele sociale.

Între timp, Big Billion Day a devenit cel mai mare festival de reduceri în comerțul online din India, iar în acest an a avut loc între 20 și 24 septembrie.

Flipkart, ”Amazon-ul Indiei”

Flipkart este cel mai mare retailer online din India și a fost înființat în anul 2007. În aprilie 2017 compania a primit o investiție de 1,4 miliarde de dolari și a fost evaluată la 11,6 miliarde de dolari. Între investitori se află și giganții americani Microsoft și eBay. De asemenea, Tencent – ”Facebook-ul Chinei”, este la rândul său acționar la companie. Naspers, grupul care are acțiuni atât la eMag, cât și la Flipkart, are 33% și din Tencent.

În august 2017, gigantul japonez de tehnologie SoftBank a investit alte 2,5 miliarde de dolari în Flipkart.

În fața Amazon

Compania a fost înființată de Sachin Bansal și Binny Bansal. Deși au nume de familie similar, aceștia nu sunt înrudiți. Amândoi au lucrat la Amazon.com, însă au părăsit gigantul american pentru a-și fonda propria firmă de comerț electronic. Acum, Flipkart se află în fața Amazon în India și are peste 30.000 de salariați.

Amazon angajează de zor personal în IT în România, speculațiile fiind că s-ar putea lansa pe piața din țara noastră.

Legături de miliarde

Acum, Tencent – gigantul la care are investiții Naspers, principalul acționar la eMag – a investit mai departe în JD.com, al doilea retailer online al Chinei ca mărime, după Alibaba. ”Facebook-ul Chinei” deține acum 15% din acțiunile JD.com.

Aceasta din urmă tocmai ce a raportat că a înregistrat vânzări de 19 miliarde de dolari de Singles Day, adică ”Black Friday-ul Chinei”, care tocmai a avut loc sâmbătă, 11 noiembrie.

JD.com s-a făcut remarcată la nivel mondial prin realizarea unor drone care pot transporta o tonă de marfă.

Dronele nu sunt de viitor, Poșta Română este

Stanciu le-a văzut recent, însă spune că dronele nu pot fi o soluție de viitor pentru transportul comenzilor și nici roboții stradali.

Potrivit acestuia, dronele nu rezolvă decât una dintre problemele transportului pentru comenzile online, adică rapiditatea. În schimb, nu rezolvă problema costurilor. Iulian Stanciu crede că soluția o reprezintă centrele de ridicare a produselor din zonele intens populate.

Acesta este, de altfel, motivul pentru care eMag a semnat un parteneriat cu Poșta Română, iar comenzile pot fi acum ridicate din 600 de puncte ale companiei de stat.


Citește și:

VIDEO/ Contabilitatea tristă a sărăciei: pensionarii cu venituri mici nu au dreptul la ajutor de încălzire. Lemnele de foc, udate cu lacrimile bătrânilor

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News