Avocatul Marian Mihail a explicat pentru cititorii Libertatea cererea Blue Air și decizia instanței: ”E ca o pre-insolvență, să mai amâni din datorii în mod voluntar, printr-o înțelegere cu creditorii. Cel mai probabil, ei doresc să mai împingă rambursările pentru pasageri ca să se concentreze pe repornirea activității, salarii, leasinguri pentru avioane etc”.
Oana Petrescu, Director general Blue Air, a declarat pentru Libertatea că ”biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm”.
”Admite cererea debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin.1 din Legea nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura de concordat preventiv a debitorului BLUE AIR AVIATION SA.
În temeiul art.23 alin. 2 din lege desemnează administrator concordatar provizoriu pe KPMG RESTRUCTURING SPRL. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti secţia a VII-a civilă. Judecată în camera de consiliu şi pronunţată în şedinţă publică, azi, 06.07.2020”, se arată în decizia instanţei.
Procedura de concordat la care face referire decizia instanţei este o soluţie de prevenţie care are rolul de a asigura redresarea rapidă şi este desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi respectarea obligaţiilor faţă de creditori.
Potrivit Adevărul, împrumutul de la Guvernul României aprobat de Comisia Europeană pentru a fi acordat Blue Air, în valoare de peste 65 de milioane de euro, încă nu a ajuns în conturile companiei aeriene.
De asemenea, veniturile companiei au scăzut dramatic deoarece de la mijlocul lunii martie până în 1 iulie Blue Air a operat doar câteva zeci de zboruri charter.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro