Insolvența companiei a fost cerută, săptămâna trecută, și de un grup de 85 de angajați care încearcă astfel să-și recupereze salariile restante. Solicitarea lor nu a fost judecată, însă marți, judecătorii Secției a VII-a Civilă a Tribunalului București au admis cererea depusă, ca parte a dosarului, de Blue Air, potrivit datelor de pe portalul instanțelor de judecată.
De asemenea, instanța a desemnat Infinexa Restructuring SRPL şi Mușat & Asociații – Restructuring\Insolvency SPRL ca administratori judiciari, firme care vor fi remunerate cu 7.000 de lei din averea debitorului.
Totodată, s-a luat decizia conexării unui dosar din februarie 2023 privind cererea de insolvență a Blue Air, în care Aeroportul „Avram Iancu” din Cluj-Napoca și o companie, care îi sprijină pe pasagerii care vor să primească compensații pentru zboruri anulate sau întârziate, erau părți creditoare.
Termenul următor de judecată a fost fixat pentru 20 iunie 2023.
La finalul anului trecut, statul român a devenit acționar majoritar al Blue Air prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) și deține 75% din acțiunile companiei.
Pe 6 septembrie 2022, zborurile Blue Air au fost întrerupte, în urma popririi puse pe conturile companiei, din cauza datoriilor. Ulterior, la finalul lunii septembrie, reprezentanții Blue Air au anunțat că nu pot relua zborurile pe 10 octombrie, așa cum anunțaseră la început și nu au mai dat un nou termen.
Compania a fost sancționată de ANPC pe 4 octombrie cu 10 milioane de lei, echivalentul a două milioane de euro pentru cursele anulate în perioada iunie – septembrie 2022, inclusiv pentru anularea tuturor zborurilor, după data de 6 septembrie. Sancțiunea a venit după ce în luna iulie, Blue Air primise o amendă similară pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în decurs de un an.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro