Zeci de români au aflat, vineri, când au ajuns la Aeroportul Otopeni, că zborul către Lisabona, care ar fi trebuit efectuat de Blue Air, nu mai exista. Acesta a fost anulat, însă o parte dintre pasagerii spun că nu au fost anunțați de acest lucru înainte.

La fel s-a întâmplat cu zborul Hamburg-București din data de 27 iunie. Pasagerii au aflat abia pe aeroport că zborul nu mai exista, iar aceștia susțin că nu au primit niciun e-mail legat de anularea acestuia, potrivit informațiilor Libertatea.

Mai mult, în această perioadă, în care este indicat să te folosești de serviciile din online, clienții companiei nu pot face check-in-ul online, iar la numerele afișate pe pagina operatorului aerian nu răspunde nimeni. 

Dar aceștia nu sunt singurii pasageri care au avut probleme cu Blue Air în ultima perioadă. Pentru că pe pagina de Facebook a companiei sunt sute de comentarii de la oameni care se plâng că s-au trezit în aceeași situație, cu zboruri anulate de care nu știau sau că nu își primesc banii înapoi nici după luni întregi în care au încercat să dea de un reprezentant al companiei.

“Eu teoretic aș fi avut zbor azi la 5.00 din Birminghan spre Otopeni, dar evident zborul nu figurează nici pe aeroportul din Birminghan la plecări, nici pe aeroportul Otopeni la sosiri, dar cei de la Blue Air n-au trimis nicio notificare către mine, e-mail sau mesaj. Site-ul lor e plin de probleme și mai nimic nu funcționează cum trebuie, se pare că au mari probleme de comunicare”, scrie și Marian Ionuț pe pagina de Facebook a Blue Air.

Cât a costat nesimțirea lui Iohannis
Recomandări
Cât a costat nesimțirea lui Iohannis
blue air comentarii 1Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 6

S-au trezit fără 3.500 de euro în cont. Blue Air nu răspunde pentru a îndrepta eroarea

La telefoanele afișate pe site-ul Blue Air nu răspunde nimeni. Nici pe pagina de Facebook nu primesc vreun răspuns și nici la e-mailurile trimise de sutele de români disperați.

Libertatea a făcut o scurtă selecție a mesajelor recente cu românii nemulțumiți care au întâmpinat probleme cu operatorul aerian.

“Compania Blue Air își bate joc de clienții ei în ultimul hal! Zborurile au fost anulate din cauza pandemiei, am înțeles, am primit voucher. Vrem să sunăm să cumpărăm alte bilete cu voucherul. Nu e posibil, pentru că nu răspunde nimeni la telefon. Nu-i nimic, chiar dorim să mergem în țară, așa că am intrat pe site să cumpărăm alt set de bilete. «Tranzacție eșuată» de patru ori, încercăm cu un card, încercăm cu alt card, cine știe care e problema? A cincea oară, în sfârșit, am reușit să cumpărăm două bilete dus-întors pe ruta Dublin-Cluj în valoare de circa 700 de euro.

Problema accesului facil la locuințe în România. Vincze Enikő, activistă pentru dreptate locativă: „Gradul de profitabilitate contribuie masiv la creșterea permanentă a prețurilor” | Interviu
Recomandări
Problema accesului facil la locuințe în România. Vincze Enikő, activistă pentru dreptate locativă: „Gradul de profitabilitate contribuie masiv la creșterea permanentă a prețurilor” | Interviu

A doua zi? Surpriză! 3.500 de euro ne lipsesc din cont! 3.500! E-mail de confirmare doar pentru un singur set de bilete, dar uite noi cumva, am cumpărat 5.

Margareta M., client Blue Air

Stăm ore întregi la telefon, nu răspunde absolut nimeni! Trimitem e-mail, iar nu răspunde nimeni! Să vă fie rușine pentru cum tratați clienții! Este absolut strigător la cer să îți lipsească asemenea sumă de bani și să nu te bage în seamă absolut nimeni. Ah, da, să nu uităm, pe lângă asta mai avem și un voucher care, după cum se vede, poate fi aruncat la gunoi”, a scris Margareta M. pe pagina de Facebook a Blue Air.

“Încerc de o lună să vorbesc cu voi”

“Răspundeți la comentariile clienților! Eu am un zbor anulat pentru luna septembrie Bacău-Dublin și am aproape o lună de când încerc să iau legătura cu dumneavoastră și în zadar”, scrie și Crenguța Cozma, o altă clientă a companiei aeriene.

Dați un număr de telefon. Și pe noi ne duc de nas de patru luni, nu vor să ne returneze banii. Rușine!

Crenguța Cozma, clientă Blue Air

O situație “absolut imposibil de gestionat”

Cine a ucis-o pe Geanina? Singurul suspect din anchetă, un profesor de istorie, a fost achitat definitiv, din lipsă de probe
Recomandări
Cine a ucis-o pe Geanina? Singurul suspect din anchetă, un profesor de istorie, a fost achitat definitiv, din lipsă de probe

În replică, oficialii companiei dau vina pe greutățile financiare apărute din cauza pandemiei de coronavirus și recunosc că angajații din call center nu mai fac față sutelor de reclamații pe care le primesc zilnic.

“Noi anunțăm fiecare pasager în momentul în care sunt anunțate zborurile. Noi anunțăm agenții, nu avem adresele de e-mail ale pasagerilor, iar agenții au responsabilitatea să anunțe mai departe”, a declarat, pentru Libertatea, Oana Petrescu, directorul general al Blue Air.

“Răspundem pe e-mail”

Cât despre faptul că nu au fost anunțați nici pasagerii care și-au rezervat zborurile de pe site-ul Blue Air, Oana Petrescu spune că “trebuie să verifice ce s-a întâmplat”, însă păgubiții ar trebui să trimită reclamațiile pe e-mail.

“Pe e-mail putem să răspundem constant. La call center am adăugat personal, am pus linii suplimentare, însă din cauza problemelor legate mai ales de comunicarea cu agenții și că au fost anulate zboruri din cauza restricțiilor instituite de autorități, avem foarte multe apeluri”, precizează șefa Blue Air.

Noi zburăm 20% din cât zburam înainte de pandemie și avem de patru, cinci ori mai multe apeluri. Este absolut imposibil de gestionat.

Oana Petrescu, CEO Blue Air:

“Biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm”

Cât despre banii care ar trebui să fie înapoiați pasagerilor, și aici este o mare problemă. Valoarea biletelor anulate se ridică la 20 de milioane de euro, bani pe care Blue Air nu îi are.

“Din păcate, cu returnarea banilor durează, noi am estimat că în jur de 10 săptămâni, fiindcă trei luni noi nu am încasat nimic. Pur și simplu nu avem de unde! Și atunci, când vom avea surplus față de cât costă să zburăm, începem să plătim”, declară Oana Petrescu.

Biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm. Nu e că nu vrem. Și asta e situația la toate liniile aeriene, nu suntem singurii. E o problemă masivă în industrie. Noi așteptăm ajutorul de stat și atunci vom putea plăti, dar până atunci nu avem cum.

Oana Petrescu, CEO Blue Air:
Sute de români au aflat la aeroport că au zborurile Blue Air anulate. Alții așteaptă de luni întregi returnarea banilor. Compania: „Nu avem cum să plătim acum”
Oana Petrescu, director general Blue Air

Probleme cu check-in-ul online

Cât despre check-in-ul care nu se poate face online, șefa companiei aeriene spune că fix în această perioadă se face un upgrade al sistemelor informatice.

“Acum câteva zile am început upgrade-ul sistemelor informatice. Am zis să profităm de faptul că nu avem foarte mare volum de activitate și să îmbunătățim site-ul, sistemul de rezervări și fix acum funcționalitatea asta nu funcționează, dar o să funcționeze săptămâna viitoare”, dă asigurări Oana Petrescu.

Sâmbătă seara, Oana Petrescu a trimis un mesaj reporterului Libertatea, în care a precizat că problemele legate de check-in s-ar fi rezolvat.

“Între timp s-a rezolvat și cu funcționalitatea de check-in. Pasagerii pot face check-in direct pe site și pot verifica și stadiul zborului la care au rezervare. Avansăm”, a scris șefa Blue Air.

Foto: Blue Air

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Un copil de 3 ani și alți 4 oameni au murit într-un accident pe „Drumul morții”. Planul Roşu de Intervenţie, activat. FOTO
Știrileprotv.ro
Un copil de 3 ani și alți 4 oameni au murit într-un accident pe „Drumul morții”. Planul Roşu de Intervenţie, activat. FOTO
Wow! Incredibil cum arată și cu ce se ocupă soția lui Marcel Ciolacu. Sunt căsătoriți de mai bine de 20 de ani, însă abia acum s-a aflat
Viva.ro
Wow! Incredibil cum arată și cu ce se ocupă soția lui Marcel Ciolacu. Sunt căsătoriți de mai bine de 20 de ani, însă abia acum s-a aflat
“De câte ori l-ai înșelat pe Viorel?”, a întrebat-o Denise Rifai pe Oana Lis în emisiune. Iar Oana Lis a răspuns
Libertateapentrufemei.ro
“De câte ori l-ai înșelat pe Viorel?”, a întrebat-o Denise Rifai pe Oana Lis în emisiune. Iar Oana Lis a răspuns
De duminică, 10 noiembrie, de la ora 10, soarta se schimbă în bine pentru patru zodii. Începe să le meargă ca pe roate
FANATIK.RO
De duminică, 10 noiembrie, de la ora 10, soarta se schimbă în bine pentru patru zodii. Începe să le meargă ca pe roate
Lovitură pentru Marian Iancu » Ce se întâmplă cu averea fostului patron din Liga 1
GSP.RO
Lovitură pentru Marian Iancu » Ce se întâmplă cu averea fostului patron din Liga 1
Theo Rose a dezvăluit imagini inedite cu fiul ei. Ce mult a crescut Sasha: „Fiu-miu și blondele = necaz” FOTO
Elle.ro
Theo Rose a dezvăluit imagini inedite cu fiul ei. Ce mult a crescut Sasha: „Fiu-miu și blondele = necaz” FOTO
'Faceți loc că începe show-ul!' La 54 de ani, Loredana Groza a renunțat de tot la haine! Imaginile au 'încins' internetul / FOTO
Unica.ro
'Faceți loc că începe show-ul!' La 54 de ani, Loredana Groza a renunțat de tot la haine! Imaginile au 'încins' internetul / FOTO
Cât costă noaptea de Revelion? Oferte spectaculoase pentru Revelion 2025
Financiarul.ro
Cât costă noaptea de Revelion? Oferte spectaculoase pentru Revelion 2025
Încă trei români, confirmați morți în urma inundațiilor din Spania ridicând numărul total la 7. Alţi trei conaţionali sunt daţi dispăruţi
Observatornews.ro
Încă trei români, confirmați morți în urma inundațiilor din Spania ridicând numărul total la 7. Alţi trei conaţionali sunt daţi dispăruţi
Horoscop 10 noiembrie 2024. Capricornii au în față o zi care îi invită la generozitate în orice formă le este cunoscută această stare
HOROSCOP
Horoscop 10 noiembrie 2024. Capricornii au în față o zi care îi invită la generozitate în orice formă le este cunoscută această stare

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI