Clienții și dealerii au început să se plângă producătorului auto german de frânele defecte în iunie 2022, potrivit unui document de rechemare consultat de Bloomberg.

Dar abia luna trecută BMW a realizat că până la 1,5 milioane de mașini ar putea conține piesa defectă, furnizată de Continental AG și prezentată, inițial, ca un sistem mai ușor și mai eficient.

BMW a lansat o analiză aprofundată a sistemului de frânare în octombrie 2023, arată documentul de rechemare, care a constatat interferențe ce afectează semnalele electrice trimise prin sistemul de frânare.

Prima rechemare a aproximativ 80.000 de vehicule a fost în SUA, în februarie anul acesta. De atunci, cifra a crescut până la 1,5 milioane de mașini, inclusiv modelul Rolls-Royce Spectre de 400.000 de dolari.

„Aceasta nu este o rechemare obișnuită, este un șoc semnificativ”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, director la Centrul de Cercetare Auto din Bochum.

Conform legislației americane, producătorii de mașini riscă amenzi dacă nu raportează problemele de siguranță în timp util la National Highway Traffic Safety Administration. În unele cazuri, un producător poate să nu fie conștient de un defect, chiar și după o perioadă prelungită. NHTSA nu a amendat BMW.

O purtătoare de cuvânt a BMW a spus că a durat pentru a evalua amploarea și impactul financiar al retragerii, adăugând că producătorul auto a trebuit să discute problema cu oficialii din mai multe piețe și să evalueze cât ar costa reparațiile.

Sistemul de frânare care a determinat retragerea folosește impulsuri electronice, în loc de tehnologia hidraulică.

Continental a identificat defecțiunea la o fabrică din Ungaria. Lucrătorii care produc acolo plăcile de circuite ale frânelor nu au reușit să mențină un mediu suficient de curat, lăsând pete sau praf pe componente care au împiedicat performanța sistemului.

Modelele afectate de problemele cu frâna: Seria 2, Seria 5, Seria 7, X1, X5, X6, Mini Cooper, Mini Countryman, Rolls-Royce Spectre.

Nu au fost raportate accidente ca urmare a defecțiunii sistemului frânare. Potrivit unui purtător de cuvânt al companiei, nu există un „pericol iminent” pentru șoferii de BMW.

Sistemul își revine dacă se apasă cu putere pe pedala frânei pentru a reduce viteza sau pentru a opri mașina. Două funcții ar putea eșua: Sistem antiblocare (ABS) și Controlul stabilității, dar vehiculul informează șoferul dacă unul sau ambele sisteme se defectează.

Având în vedere că reparațiile vor dura luni și costurile finale încă neclare, criza marchează o nouă lovitură pentru pentru cea mai importantă industrie din Germania, după ce Volkswagen a anunțat restructurări prin închiderea mai multor uzine.

Urmărește-ne pe Google News