Astfel, Car2Go – compania de închirieri de mașini a Daimler, și DriveNow de la BMW vor fi incluse într-o companie mixtă în care fiecare dintre cele două grupuri vor avea câte 50% din acțiuni.
Constructorii auto spun că scopul este de a oferi consumatorilor un sistem inteligent de conectare a oamenilor prin aplicații de mobilitate care să fie disponibile la nivel global.
Potrivit companiei de consultanță PwC, producătorii convenționali de mașini vor ajunge marginalizați de către marile companii de tehnologie, pline de bani, dacă nu dezvoltă servicii proprii de transport.
Cota producătorilor auto din profiturile industriei va scădea de la 85% la 50% în 2030, potrivit PwC.
Daimler a cumpărat anul trecut aplicația românească CleverTaxi prin intermediul mytaxi, o altă unitate a grupului german.
Uber, Taxify, Didi, SoftBank
Uber este principalul serviciu de transport din Europa care folosește aplicații pentru conectarea utilizatorilor cu șoferii. Pe lângă acesta, compania estoniană Taxify se dezvoltă atât în România, cât și în Occident. Taxify a primit anul trecut o investiție din partea grupului chinez Didi Chuxing.
Didi Chuxing are ca acționar Uber, după ce acesta a ieșit din China în 2016 și și-a vândut activele către grupul chinez. Didi mai are ca acționari și Apple, dar și grupul japonez de tehnologie SoftBank.
Acesta din urmă este, în același timp, și principalul acționar al Uber, după o investiție de 10 miliarde de dolari.
Uber tocmai ce a anunțat că iese de pe piața din Asia de Sud-Est, unde își vinde operațiunile către Grab, un rival local controlat tot de către SoftBank.
Pe de altă parte, tot mai mulți producători auto intră pe această piață a serviciilor de transport. Nissan a anunțat deja că vrea să realizeze un serviciu care să concureze Uber, ca și Tesla.