Compania consideră că reducerea efectelor asupra mediului cauzate de combustibilii fosili este „provocarea vieții noastre”. „Este o provocare extraordinară, este provocarea vieții noastre”, a declarat pentru Reuters directorul Boeing pentru strategia de sustenabilitate, Sean Newsum. „Aviația se angajează să-și atingă ţintele pentru a reduce amprenta de carbon”.
Obiectivul Boeing, care necesită certificarea siguranței de către autoritățile de reglementare globale, este esențial pentru a atinge ținta industriei de a reduce emisiile de carbon la jumătate până în 2050.
În prezent, zborul comercial reprezintă aproximativ 2% din emisiile globale de carbon și aproximativ 12% din emisiile de transport, potrivit datelor citate de Grupul de acțiune pentru transportul aerian.
Boeing are doar un deceniu pentru a-și atinge obiectivul, deoarece avioanele care intră în serviciu în 2030 vor rămâne în serviciu până în 2050. Totuşi, compania nu începe de la zero. În 2018, a organizat primul zbor comercial din lume folosind 100% biocombustibil pe un transportator FedEx Corp 777.
În prezent, biocombustibilii sunt amestecați direct cu combustibilul convențional pentru avioane până la un amestec de 50/50, care este maximumul permis, precizează Boeing.
Compania trebuie mai întâi să stabilească ce modificări să facă pentru a permite zborul în siguranță cu combustibilii alternativi derivați din ulei vegetal uzat, grăsimi animale, trestie de zahăr, deșeuri și alte surse.
Boeing va trebui să convingă autoritățile de reglementare a aviației să certifice avioanele ca fiind sigure.