La sfârșitul săptămânii trecute, parlamentarul Cătălin Rădulescu s-a trezit fără mașina sa de lux, un Range Rover de 140.000 de euro. Curios este faptul că autoturismul, făcut la comandă și care are sisteme performante de siguranță, era parcat în apropierea sediului SRI, de unde pur și simplu a dispărut. Cătălin Rădulescu spunea că nu mai vrea înapoi mașina furată, dacă nu se va face o verificare temeinică a acesteia. El preciza importatorul Range Rover i-a transmis că o astfel de mașină nu poate fi furată, astfel că hoții au avut acces la o tehnologie superioară, pe care doar serviciile secrete o au, și ar putea să-i bage un virus în soft și să o controleze.
S-au vizionat sute de ore de înregistrări de pe camere video
Din acel moment, zeci de polițiști au demarat verificări, au vizionat zeci și sute de ore de înregistrări pe camerele de supraveghere din zonă. Deocamdată, anchetatorii nu suflă o vorbă despre stadiul cercetărilor, de teamă ca hoții să nu afle nici măcar un detaliu despre activitățile pe care le fac în aceste momente. La doar câteva ore de la furtul bolidului deputatului, un alt Range Rover a fost furat. Aproape nou și cam tot de aceeași valoare.
A fost furat și un Lexus de peste 600.000 de lei
Și cum un necaz nu vine niciodată singur, ieri, polițiștii s-au trezit cu o a treia reclamație. Un Lexus de peste 600.000 de lei, adică aproximativ 133.000 de euro, a dispărut din fața casei proprietarului mașinii, care o cumpărase în leasing de puțină vreme. La un simplu calcul, bolizi de 400.000 de euro au fost furați în cinci zile din Capitală.
Hoții ar fi pus mâna pe soft-ul producătorului
Cum toate aceste autoturisme de lux au sisteme de siguranță care, conform declarațiilor reprezentanților producătorului, ar fi aproape imposibil să poată fi ”sparte” de un hoț, la mijloc pare a fi vorba de o grupare ce are la îndemână sisteme performante de pătrundere în interiorul unui astfel de bolid. Polițiștii iau în calcul varianta ca hoții să fi pus mâna pe soft-ul producătorului sau ca acesta să fi fost piratat ori să fi ajuns pe mâna infractorilor în urma unei tranzacții cu vreun angajat al firmei care fabrică mașinile de sute de mii de euro.
O rețea organizată după reguli mafiote
Sursele Libertatea au declarat că, dacă aceste autoturisme nu au fost deja scoase din țară, ele ar putea părăsi teritoriul României doar în niște containere închise, în care, oficial, ar fi alte bunuri. Pe de altă parte, rețelele care se ocupă cu furtul unor asemenea bolizi sunt organizate ca după grupările mafiote. Există indivizi care fură autoturismele, cărăușii care le transportă, cei care se ocupă cu falsificarea actelor și alții care le vând.
Se lucrează și cu polițiști din state europene
”Asemenea infractori nu au mai apărut în București de ceva timp. E clar că folosesc o copie a telecomenzii folosite de proprietar. După cum au acționat, par profesioniști care nu sunt la primele lovituri. Se va lua legătura cu colegii din statele europene, să vedem dacă și acolo au fost cazuri asemănătoare”, au declarat sursele Libertatea.
Citește și: