La el în local îşi amintesc de ţară, la un pahar de pălincă, bere şi apă minerală cu etichetă ”Made in România”, dar şi muzică tradiţională, întreaga comunitate românească din Chicago, cea mai importantă din Statele Unite (numără neoficial circa 60.000  vorbitori de limba română).

Acum Branko se consideră un om realizat, are o afacere importantă, multe din vedetelor ţării văd Statele Unite prin turneele sale şi are două frumoase fete, americance get-beget,  Brenda şi Violeta. Însă nu poate uita eforturile pe care le-a făcut să evadeze din lagărul comunist.

”Am plecat prin fosta Iugoslavie în Statele Unite, desi la vremea respectiva era o modă sa imigrezi in Austria. Mi s-a tras de la o limuzină americană cu care a venit în vizită, în ţară, un unchi de-al meu. De cum m-am urcat la volanul său mi-am dorit să pot să-mi cumpăr una, doar a mea şi s-o conduc în America”, îşi aminteşte Branko. „Am încercat să ajung peste Ocean prin toate căile posibile şi imposibile. Am reuşit după cinci ani de încercări eşuate!”, povesteşte Branko, românul ce a ajuns în Chicago cu un bagaj de câteva cuvinte în vocabular, învăţate din filme – ”I love you” (”Te iubesc”), ”Good Morning ”(”Bună dimineaţa”) şi ”Goodbye” (”La revedere”).

”După nouă luni de la venirea mea în Chicago mi-am deschis, cu 10.000 de dolari împrumutaţi, un fast-food la periferia oraşului. La aproape un an a urmat un market non-stop, în centrul oraşului. La un moment dat, am avut 13 minipizzerii în Chicago, munca deosebit de grea”, adaugă omul datorită căruia preparatele culinare româneşti vândute la ”Little Bucharest” au fost prezentate şi lăudate la: NBC, Channel 9 ori SBS, importante canale de televiziune din Statele Unite.

Direcţia 5, Iris, Loredana, Pavel Stratan, Talisman, 3 Sud Est, Stela Popescu şi Alexandru Arşinel, Florin Piersic, Gheorghe Gheorghiu, Natalia Barbu, Maria Ciobanu, dar şi autohtonii Florin Salam, Cătălin Arabu, Jean de la Craiova sunt doar câteva nume de ale căror turnee s-a ocupat Branko.

 
 

Urmărește-ne pe Google News