Cuprins:
Noul președinte BRAT
În cadrul Adunării Generale BRAT, organizată pe 20 martie 2025, Arina Ureche a prezentat principalele realizări ale organizației din ultimul an, situația proiectelor curente și propuneri pentru activitatea anului următor.
Aceasta a evidențiat noile provocări ale industriei media, cu precădere cele legate de transparența și credibilitatea presei, precum și rolul pe care BRAT și-l va asuma pe viitor, în coordonarea unor proiecte în domeniul legislativ și al reglementării, în sprijinul membrilor organizației.
În acest context, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lângă cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.
În cadrul Adunării Generale, Dragoș Stanca a fost desemnat pentru un nou mandat de președinte BRAT (poziție pe care o ocupă din 2018), dar și ca reprezentant al mediului online, din poziția de fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA.
Consiliul Director BRAT

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_19054685121e8bd25df770fb04a0ecee.jpg)
Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution. Presa scrisă este reprezentantă la nivel de vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe – Media Investment, iar radioul – de Valentin Stirbu de la Digi Romania. Departamentul Social – Media l-a desemnat ca vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu – ARBO Media.
În cadrul Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Stefan Iordache – Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Florin Ciucas – Bihor Media, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Andrei Bereandă – Ringier Romania, Vlad Stanislav – PRO TV, Horatiu Gîrbea – Euromedia Group, Raluca Pop – DEFI România, Corina Matei – eAD Interactive, Maria Țoghină – Societatea Română de Radiodifuziune, Stefan Horobeț – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media.
Declarația lui Dragoș Stanca
„BRAT rămâne de peste 3 decenii o organizație esențială în ecosistemul media și un organism esențial care asigură corectitudinea cifrelor raportate de mai multe medii, precum și sursa de încredere pentru studii majore și importante.
Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9ec7fcf7deb015081503f095201e7fec.jpg)
Cred că viitorul industriei trebuie dictat și mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public”, a comentat președintele BRAT, Dragoș Stanca, după vot.
Preferințele publicului
În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.
Studiul a identificat șase segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup.
BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent – faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi înțelese sau controlate pe deplin de utilizator – a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informează într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_fac8a8d683edf2c5a5faef8d15acfa2b.jpg)
Aceste preferințe nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_7b5eecd46c2ed116771d8b8d0dc194e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_442e1d7e5de0e81ba7eb12213daafa65.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_187c1f98291e213ad1aa19926de767e4.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_6e26fba102e1b9a432f9376bc404ce16.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_f718ab0a097fa424254a7df4d5714081.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_28c34895ffa4c75e09133ec3eea6f90c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_be50e424e99b7fcc44707265787a0e0a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ea1add916daeedb289585f533688cb6d.jpg)