După BREXIT au început să apare mesaje împotriva membrilor Uniunii Europene care lucreză în Marea Britanie. Românii simt pe pielea lor un val de ostilitate. De aceea, MAE a transmis un comunicat în pentru pe românii care constată tensiuni sau diverse reacții discriminatorii.

”Ministerul afacerilor externe informează că rezultatul referendumului organizat la data de 23 iunie în Marea Britanie nu produce în prezent efecte juridice asupra activității de protecție și asistență consulară prestate de Ambasada României la Londra în interesul și beneficiul comunității românești locale. MAE asigură comunitatea românească de sprijinul autorităţilor române, în acest sens. În context, menționăm că nu s-a înregistrat o creștere suplimentară a solicitărilor de asistență consulară determinată de perspectiva, respectiv de rezultatul referendumului din data de 23 iunie.

Creșterea volumului de servicii consulare efectuate, pe parcursul anului curent, de către misiunea diplomatică română a fost determinată de afluxul cetățenilor români către Marea Britanie și se înscrie în tendința constantă a ultimilor ani.

În contextul semnalelor referitoare la faptul că rezultatul referendumului provoacă tensiuni şi reacţii izolate la adresa cetăţenilor UE din Marea Britanie, cu caracter care poate fi considerat discriminatoriu, Ministerul Afacerilor Externe îndeamnă cetățenii români care au cunoștință de astfel de incidente să informeze atât autorităţile britanice competente, cât şi Ambasada României la Londra.

De asemenea, MAE oferă informații detaliate cu privire la procedurile consulare prin intermediul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate. Reamintim că acesta  cuprinde un portal informatic accesibil la adresa www.informatiiconsulare.ro, un Call-Center și un Mail-Center (Telefon call-center: +44 20 76027328; +44 20 76029833​; +44 20 76036694​; +44 20 76025193 / Mail-Center : contact@informatiiconsulare.ro). Astfel, accesând adresa www.informatiiconsulare.ro, cetățenii români pot obține toate informațiile consulare de care au nevoie.

Totodată, la nivelul rețelei consulare a României a fost lansat un proiect de anvergură,  Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), care oferă posibilitatea accesării online a serviciilor consulare, obținerea de informații utile de natură consulară, programarea în vederea depunerii cererilor etc. Proiectul SIMISC  va funcționa, la finalul primului semestru al acestui an, la un număr de 95 misiuni diplomatice și oficii consulare,  urmând a fi implementat la Ambasada României din Londra în al doilea semestru al anului 2016.

Ca un element suplimentar care demonstrează preocuparea MAE pentru asigurarea  unei asistențe consulare operative și de calitate, în favoarea cetățenilor români din Marea Britanie, este de menționat că se află în curs de operaționalizare noul Consulat General al României la Manchester.

În plus, Ministerul Afacerilor Externe pune la dispoziția cetățenilor români informații de interes din domeniul consular prin intermediul paginii de Facebook a Departamentului Consular”, se arată în comunicatul MAE.

 
 

Urmărește-ne pe Google News