Aeroportul Heathrow a introdus în iulie o limită a numărului de pasageri care pleacă la 100.000 de oameni pe zi, pentru a reduce cozile, întârzierile la bagaje și anulările de zboruri, după ce toată Europa s-a lovit de o vară cu haos pe aeroporturi, în condițiile în care turismul internațional a revenit la normal după 2 ani de pandemie, iar aeroporturile și companiile aviatice se confruntau cu o criză de personal.
Ca urmare a acestei decizii de a prelungi limita de călători până la final de octombrie, 10.000 de zboruri British Airlines programate să decoleze sau să aterizeze pe Heathrow au fost anulate de compania britanică.
British Airlines, cel mai mare operator al aeroportului, a redus deja zeci de mii de zboruri în timpul verii, în încercarea de a reduce presiunea cauzată de problemele de personal cu care se confruntă aeroporturile și compania aeriană însăși.
De asemenea, a suspendat vânzările de bilete pentru zborurile pe distanțe scurte de pe Heathrow la începutul acestei luni, deoarece și-a recalibrat așteptările privind numărul de avioane necesare în lumina limitei impuse de Heathrow.
Compania a transmis că impactul pentru populație va fi „minim”, deoarece există zboruri alternative disponibile în aceeași zi pe majoritatea rutelor afectate, iar unele anulări ar fi inevitabile.
În plină criză pe aeroporturile europene, directorul aeroportului, John Holland-Kaye, a declarat că întârzierile uriașe ar fi cauzate parțial de pasagerii care își iau la ei prea multe produse de machiaj în bagaje și de cei care simulează probleme de mobilitate în încercarea de a păcăli statul la coadă.