„Ideea nu este o invenție a noastră. Am văzut-o aplicată în alte locuri și gândul e să venim în sprijinul micilor comercianți, care nu au suficiente resurse. Marii comercianți de regulă au suficiente resurse să respecte regulile pe care statul le-ar impune. Ei au suficientă forță financiară și umană”, a spus prefectul Capitalei.
O astfel de măsură răspunde ambelor cerințe: să reducem numărul de clienți care sunt în magazin, dar fără să aducem un cost suplimentar pentru comerciant.
Alin Stoica:
„Sunt aproximativ 12.000 de magazine alimentare în București. Multe dintre ele sunt magazine mici, de cartier. Dacă am pune presiune suplimentară din punct de vedere financiar ar însemna ca fiecare magazin să angajeze un om în plus față de cei 3 sau 4. Asta înseamnă adițional 25% la costuri. Și atunci genul acesta de măsură ar reduce numărul de clienți, dar fără să pună presiune”, a mai spus Alin Stoica.
Prefectul Capitalei a descris, marți, la Antena 3, cum ar funcționa sistemul astfel încât magazinile să nu se aglomereze.
”În momentul în care magazinul stabilește că numarul optim de clienți pentru a evita agolmerarea este x, atunci folosește x coșuri si le pune la intrare. În momentul în care vin clienții, iau coșurile. La un moment dat, coșurile se tremină. În momentul în care se termină, nu mai au acces clienții în magazin, până în momentul în care încep să iasă. Când ies se eliberează coșul si pe măsura ce se eliberează coșuri pot intra clienți”, a spus Alin Stoica.
Prefectul Capitalei va avea miercuri, 7 aprilie, o întrevedere online cu reprezentanţi ai marilor lanţuri de magazine şi ai comercianţilor mici şi mijlocii privind măsuri pentru reducerea aglomeraţiei din magazine, în contextul pandemiei de COVID-19.
În prezent, potrivit măsurilor anunțate pe 25 martie de autorități, când rata infectărilor depășește 4 cazuri la 1.000 de locuitori, cazul Capitalei, carantina de noapte începe de la 20.00 în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, iar magazinele se închid la ora 18.00, aceleași zile.