Le găsiți în toate zonele orașului, în special
la gurile de metrou, la instituțiile publice, la teatre, muzee și în parcuri. Dar
și în zonele cele mai aglomerate! Sunt disponibile din Paris la Varşovia, de la
Praga la București. Iar bucureștenii au mai multe companii pe care pot miza
pentru o modalitate specială de deplasare.
Lime este una dintre companiile care sunt prezente pe piața din București cu o flotă de o mie de trotinete.
Acestea vor fi operaționale inclusiv pe perioada iernii! Pe durata condițiilor meteorologice dificile, accesul la trotinete poate fi blocat periodic, situație care va fi notificată utilizatorilor.
Luca Mateescu, managerul operațional Lime:
Curse între 5 și 60 de minute
În primele șapte luni de la lansarea proiectului, firma a înregistrat sute de mii de călătorii. “Peste 400.000 au înlocuit folosirea automobilului! Este interesant că avem categorii foarte diverse de utilizatori care au folosit trotineta pentru călătorii care au variat între 5 şi 60 de minute, pentru deplasări scurte sau lungi, unele distanţe parcurse ajungând chiar și la 8-10 km”, dezvăluie Mateescu, pentru Libertatea.
Bogdan Enoiu, fondatorul unei alte companii din București, Flow, a explicat cifrele primelor luni.
Rezultatele sunt mulţumitoare. Am atins 100.000 de curse în Bucureşti, ceea ce arată cât de mobil este acest serviciu.
Bogdan Enoiu, fondator Flow:
”Pe străzile din Bucureşti, astăzi, sunt în jur de 300 de trotinete, dar numărul lor variază de la o zi la alta. Mai mult, am atins aproape 80 de puncte de încărcare anul acesta. Pe lângă București am lansat serviciul şi în Cluj şi în Timişoara”, spune Enoiu pentru Business Magazin.
Clientul fidel cu 800 de călătorii efectuate
Și Luca Mateescu de la Lime dă detalii statistice după primele luni: “Curse zilnice de ordinul miilor! Majoritatea utilizatorilor sunt rezidenți și 40 la sută din totalul călătoriilor săptămânale au loc în timpul orelor de vârf. Avem, de exemplu, un client care a ajuns la 800 de călătorii efectuate până acum! Bucureștiul este printre cele mai aglomerate orașe europene din punct de vedere al traficului auto și majoritatea șoferilor pierd aproximativ 30 de minute în trafic, în medie”.
Ciprian Păltineanu, partener al firmei Wolf-e, declară: “Potenţialul acestei pieţe este foarte mare. Pe viitor va fi un ritm accelerat de creştere. Dezavantajele le menţionăm în contextul în care oraşul Bucureşti nu este încă pregătit pentru un astfel de sistem de transport alternativ, de fapt, pentru nici un fel de transport alternativ. Suntem încrezători că autorităţile locale vor îmbunătăţi infrastructura de care avem nevoie pentru serviciile de mobilitate urbană”.
Dintre utilizatorii de trotinete electrice în București sunt bărbați, dar conform statisticilor, numărul femeilor care utilizează acest mijloc de transport este în creștere în fiecare zi.
Intenționează să cumpere o trotinetă electrică, iar bugetul alocat de români pentru achiziție este în medie de 2.000 de lei, potrivit datelor oferite de un retailer de vânzări online.
Cât costă să închiriezi o trotinetă electrică?
Pentru trotinetele Lime este 3 lei deblocarea și 60 de bani pe minut. Mai mult, Lime a introdus în București, săptămâna trecută, un abonament săptămânal, cu număr nelimitat de deblocări (în valoare de 18 lei), pentru cei care folosesc des trotinetele.
Flow percepe 2 lei pentru deblocare și 40 de bani pe minut, iar Wolf-e Rides are un tarif de 2 lei pentru deblocare și 50 de bani pe minut.
Trotinete pescuite din Dâmbovița!
În luna august a anului trecut, un tânăr teribilist a luat o trotinetă și a aruncat-o în Dâmbovița. Alții au plecat cu ele acasă, fără să știe că toate acestea au GPS! Evident că s-au trezit cu reprezentanții companiei la ușă!
“Un număr limitat de trotinete electrice a fost ținta unor acte de vandalism și furt. În timp, oamenii au înțeles că trotinetele au GPS și conexiune 3G, fiind ușor de localizat la nevoie, acest lucru reducând semnificativ posibilele evenimente nedorite, deoarece putem identifica extrem de ușor persoana implicată”, explică Luca Mateescu.
Dosare penale pentru distrugere
Luca Mateescu, reprezentantul Lime, dă detalii
neștiute: “În procesul intern de inspecție lunară a flotei, observăm defecte
minore, adresate cu ușurință de echipa de mecanici. Pentru situațiile mai
complexe, lucrăm foarte bine cu autoritățile și am raportat toate incidentele
la poliție, regulă față de care suntem foarte stricți, existând dosare penale
în acest sens deschise spre analiză”.
Vor putea circula doar pe pistele de biciclete și pe stradă
Trotinetele electrice vor putea circula doar pe pistele de biciclete, iar în lipsa acestora doar pe stradă, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență inițiat de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Acestea vor avea voie să circule doar în localități, fiind interzisă utilizarea lor pe drumuri județene, naționale sau autostrăzi.
Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.
Proiect MAI:
Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis”, se arată într-un comunicat al instituției conduse de către Marcel Vela.
Potrivit proiectului, trotineta electrică va fi definită că fiind vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric.