Ministerul Transporturilor ar transfera Metrorex la Primăria Capitalei. Ministerul Transporturilor ar putea ceda Primăriei Capitalei doar o parte a activităților derulate de Metrorex, regia de transport cu metroul din București, dat fiind faptul că existe cerințe legate de derularea finanțărilor primite de regie de la Comisia Europeană.
Ministerul Transporturilor nu exlude nicio posibilă variantă de transfer a Metrorex la Primăria Capitalei, total sau parțial, a declarat noul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, într-un interviu acordat RFI.
El nu a fost clar în privința formei ce o va lua transferul Metrorex, declarând doar că există condiționalități. Șova a sugerat astfel că transferul activităților Metrorex nu se va putea face oricum.
Astfel, Ministerul Transporturilor ar putea ceda Primăriei Municipiului București (PMB) doar o parte a activităților derulate de Metrorex, regia de transport cu metroul din București, dat fiind faptul că existe cerințe legate de derularea finanțărilor primite de regie de la Comisia Europeană.
De altfel, încă din luna martie – a anului trecut – se discuta de transferul Metrorex de la Guvern la PMB, odată cu Centura Capitalei.
”Nu exclud acest lucru (transferul Metrorex – n.red.), dar fără ca… pe de altă parte dacă există condiţionalităţi, pentru că specialiştii de la metrou mi-au vorbit şi de o serie de chestiuni care ţin de ordin tehnic şi de nişte chestiuni care ţin de modul în care vor funcţiona finanţările pe care metroul le-a contractat deja şi încă ceva mai mult se vorbeşte în general despre transferarea metroului la municipalitate, însă nu m-am lămurit clar dacă asta ar însemna şi componenta de exploatare şi componenta de întreţinere şi dezvoltare a infrastructurii, pentru că şi acesta este un aspect”, a afirmat Şova.
Recomandări
Anchetă la Castelul Peleș după dezvăluirile Libertatea. Corpul de control al Ministerului Culturii a cerut actele contabile din 2019 și documente interne. Mărturia unui turist șocat de hoția angajaților
Ministrul a precizat că a transfera compania cu totul este una, dar a transfera doar componenta de exploatare a ramelor de metrou şi componenta comercială este altceva.
”Trebuie să definesc şi să am discuţie cu doamna Firea pe acest subiect, însă declar că nu exclud nici una din posibilităţi, nu am nici o idee preconcepută, îmi doresc ca metroul să funcţioneze sub autoritatea cea mai eficientă cu putinţă. Aşa cum funcţionează astăzi ştim. Îmi doresc doar să nu cumva să comit o greşeală”, a afirmat Şova.
El a mai declarat că finalizarea metroului din Drumul Taberei nu va mai dura mult. Ministrul a precizat că îşi propune să-i încurajeze ”cu toate metodele posibile” pe cei care răspund în mod direct de acest subiect să respecte termenele.
”Am luat la cunoştinţă de o serie de condiţionalităţi pe perioada cât m-am pregătit pentru preluarea mandatului. Există o problemă legată de achiziţionarea sistemului de siguranţă. Încă înainte de a fi ministru, cei cu care am vorbit de la companie mi-au prezentat lucrurile de o anumită manieră. Nu pot să spun că m-au convins 100%. Trebuie să evaluez şi deocamdată bucureştenilor le spun că îi rog ca cel puţin încă două luni de zile să aibă încredere în capacitatea mea de a evalua şi de a organiza”, a declarat Şova.
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor fiind 2014.
Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autorităţile susţinând că lucrările vor fi terminate la finalul anului 2017.
Evident, am avut parte de o nouă amânare la metroul din Drumul Taberei. Termenul a fost prelungit pentru anul 2018.
Recomandări
România, criticată de ambasadorul Turciei pentru lipsa autostrăzilor: „De ce nu avem o autostradă București – Istanbul? 650 de kilometri în 10 ore, când ar trebui să fie 5 ore” | VIDEO
Între timp, a fost introdus din nou biletul unic RATB-Metrorex. Vezi cum arată!
CITEȘTE ȘI…