Cuprins:
Cum va arăta Bulevardul Iuliu Maniu
„Este un proiect de regenerare urbană prin care vom schimba radical aspectul de oraș est-european, postcomunist în oraș occidental, mai verde, cu spații pietonale sigure, piste de biciclete. Pe lângă îmbunătățirea semnificativă a aspectului bulevardului, ne propunem să creștem calitatea vieții oamenilor din zonă și să redefinim zona comercială de la parterul blocurilor printr-o abordare unitară. Vom elimina haosul imagistic dat de accesurile construite de fiecare cu materiale diferite, de culori, texturi și forme diferite”, a transmis primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, pe Facebook, vineri, 21 martie.
Transformarea va începe, cel mai probabil, la începutul acestei veri.
Bulevardul va fi transformat pe diferite faze în următorii doi-trei ani, în funcție de buget. În prima fază, primul tronson va fi cuprins între strada Moinești și strada Lujerului. Cea de-a doua fază va fi între strada Moinești și strada Valea Cascadelor.
:contrast(8):quality(75)/https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/03/bulevardul-iuliu-maniu-bucuresti-transformat-ciprian-ciucu-1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_19054685121e8bd25df770fb04a0ecee.jpg)
Principalele modificări:
- se păstrează și se reorganizează parcarea din lungul bulevardului
- banda carosabilă de descărcare (locală) existentă va fi amenajată de tip shared space pentru pistă de biciclete, zone pietonale și acces ocazional pentru autospeciale, aprovizionare și intervenție;
- se vor propune noi inserții de spații verzi astfel încât să nu se afecteze profilul benzii carosabile de descărcare (locală)
Nu va mai fi haos vizual la magazinele de la parter de pe Bulevardul Iuliu Maniu
În plus, edilul a anunțat că va propune soluții pentru reducerea haosului vizual generat de magazinele de la parterul blocurilor.
Mie îmi zgârie retina magazinele de la parterul blocurilor. Rău. Am cerut companiei PROIECTARE 6 să vină cu soluții de atenuare a haosului vizual: prea multe forme, culori, texturi și materiale diverse (inox, lemn, argintii, verde, grena etc.) Vom aranja toate bulevardele mari și străzile principale.
Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6:
„Acum dacă tot zisei despre aspectul magazinelor, de partea de acces ne ocupăm noi, vreau să îi anunț pe patroni că perioada de grație pentru a aplica ghidul de reclamă și publicitate a trecut și că vom trece la amenzi”, a adăugat Ciucu.
Cum arăta fostul Bulevard Armata Poporului în anii ’80
Bulevardul Iuliu Maniu este una dintre cele mai importante artere de circulație din București. Este situată în sectorul 6 și asigură legătura între centrul Capitalei și partea de vest, inclusiv cu Autostrada A1 București-Pitești.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9ec7fcf7deb015081503f095201e7fec.jpg)
Bulevardul are o lungime de aproape 7 kilometri de la A1 până la statuia Leu.
:contrast(8):quality(75)/https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/03/lujerului-militari-armata-poporului-iuliu-maniu-1988-1-scaled-e1742605062728.jpg)
În perioada comunistă, actualul Bulevard Iuliu Maniu a purtat numele de Bulevardul Armata Poporului pe tronsonul dintre statuia Leul și Lujerului și Bulevardul Păcii pe segmentul dintre Lujerului și Autogara Militari.
După 1989, bulevardul a fost redenumit în onoarea lui Iuliu Maniu, lider marcant al Partidului Național Țărănesc, partid istoric desființat de comuniști în 1947, al cărui succesor după Revoluția din 1989 a fost PNȚCD, partid înființat de Corneliu Coposu.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/03/imagine-cu-fostul-bulevard-armata-poporului-zona-lujerului-in-anii-80-cand-statia-de-metrou-armata-poporului-astazi-metrou-lujerului-abia-se-construise-1024x584.jpg)
Bulevardul este traversat de mai multe linii de autobuz și troleibuz (precum 136, 138, 139, 61, 62), dar și de metrou (stațiile Politehnica, Lujerului, Gorjului, Păcii).
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_fac8a8d683edf2c5a5faef8d15acfa2b.jpg)
Pe acest bulevard a mai circulat și autobuzul 336, care însă a fost scos din folosință în februarie 2024 după aproape 40 de ani de funcționare. Decizia eliminării liniei de autobuz 336 a fost anunțată la acel moment de primarul general Nicușor Dan.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

nobody • 22.03.2025, 11:58
Pe scurt, aia din militari renuntati la masini si luati-va biciclete! Nu ca as vedea vreodata utopia asta pusa in practica, dar trendul care se va impune, cam asta e - vrei masina, platesti pana renunti!

Mariusx1 • 21.03.2025, 22:26
Iar ne vindeți desene... animații. Cu autoturismele acum parcate ce o să faceți? Ghenele ecologice sunt nefuncționale de mai multe luni, de drumul expres din bd. Timișoara nu mai auzim nimic....
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_7b5eecd46c2ed116771d8b8d0dc194e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_442e1d7e5de0e81ba7eb12213daafa65.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_187c1f98291e213ad1aa19926de767e4.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_6e26fba102e1b9a432f9376bc404ce16.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_f718ab0a097fa424254a7df4d5714081.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_28c34895ffa4c75e09133ec3eea6f90c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_be50e424e99b7fcc44707265787a0e0a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ea1add916daeedb289585f533688cb6d.jpg)