Casa de modă britanică de lux, Burberry, care distribuie îmbrăcăminte, accesorii de modă, parfumuri, ochelari de soare și cosmetice arde pe an lucruri în valoare de 28 de milioane de lire sterline doar pentru a nu le vinde ieftin.
Burberry arde îmbrăcămintea de lux, gențile și parfumurile rămase pe stoc în fiecare an. Stocul incinerat se ridică la 28 de milioane de lire făcute scrum, potrivit BBC.
În ultimii 5 ani, Burberry a recurs la metoda asta cu produse a căror valoare s-a ridicat la mai mult de 90 de milioane de lire sterline.
Metoda „incinerării” este folosită deseori de companiile mari care vor să prevină ca lucrurile vândute să fie furate sau vândute ieftin.
Compania Burberry a fost evaluată la suma de 9,6 bilioane de lire sterline de către Forbes. Un reprezentat al casei de modă a recunoscut că lucrurile rămase pe stoc se ard, dar spune că procesul este unul prietenos din punct de vedere al grijei față de mediu.
Practica este una obișnuită în rândul brandurilor de lux pentru a evita ca bunurile să fie furate sau vândute la reducere.
Anul trecut Burberry, a trebuit să distrugă o cantitate mare de parfum după semnarea unui nou acord cu producătorul american de parfum Coty. Pe măsură ce americanii au realizat un nou stoc, Burberry a trebuit să dispună de produse vechi de 10 milioane de lire sterline.
„Motivul pentru care fac acest lucru este ca piața să nu fie inundată de reduceri. Nu doresc ca produsele Burberry să intre în mâinile oricărei persoane care le poate vinde la reducere și acest lucru să devalorizeze marca”, a explicat Maria Malone, lector principal în afaceri de modă de la Manchester Metropolitan University.
Burberry este faimos pentru trench care a fost proiectat de fondatorul Thomas Burberry. Conform publicației Business Weekly, Burberry ocupă locul nouăzeci și opt în topul celor mai valoroase mărci din lume cu 473 de magazine deținute în toate orașele mari ale lumii.
Irinel Columbeanu, dispus să ”negocieze” mutarea Irinei în America. Și a lui!