Creșterea prețurilor la roșii este cel mai recent efect al creşterii inflației alimentare, care afectează consumatorii din cea mai populată ţară a lumii.
„Chiar şi roşiile au nevoie de o vacanţă (…), nu putem adăuga tomate la preparatele noastre”, scrie în notificarea lipită la meniurile din două unităţi Burger King din India. Lanţul american de restaurante dă vina, oficial, pe problemele legate de calitatea roşiilor pentru absenţa acestor legume.
Burger King, care are aproape 400 de unităţi în India, se alătură acelor restaurante McDonald’s şi Subway care au înlocuit roşiile din meniuri, după ce preţurile alimentelor în India au atins săptămâna aceasta cel mai ridicat nivel din ianuarie 2020.
Mai mult, Burger King a renunţat la feliile de brânză oferite gratuit ani de zile.
Rivala Domino’s încearcă să reducă preţurile oferind consumatorilor cea mai ieftină pizza a sa din lume, la un preţ de 0,60 de dolari.
„De ce nu sunt roșii în burgerii mei?”
Criza aprovizionării cu tomate coincide cu o creştere de 450% a preţului, care a atins un nivel record. Această creştere explozivă, provocată de ploile abundente care au perturbat livrările, a provocat nemulţumiri în rândul consumatorilor, astfel că multe gospodării au renunţat temporar la roşii, un ingredient de bază pentru multe feluri de mâncare.
„De ce nu există roşii în burgerii mei?”, a întrebat un utilizator pe pagina de asistență a site-ului Burger King India.
Răspunsul oferit precizează că franciza din India urmăreşte „standarde de calitate extrem de ridicate” și că roșiile vor reveni curând.
„Vă cerem să daţi dovadă de înţelegere şi răbdare”, mai scrie într-un comunicat pe site-ul Burger King India.
Pentru a gestiona perturbarea livrărilor, India a început să importe tomate din Nepal.
Foto: Profimedia Images