Profitul net a crescut la 1,63 miliarde de dolari în intervalul iulie-septembrie, iar pentru primele nouă luni a urcat cu 18,1%, la 3,57 miliarde.
Veniturile în al treilea trimestru au crescut cu 24% față de anul precedent, la 28,24 miliarde de dolari, fiind pentru prima oară când BYD a depășit Tesla, ale cărei venituri pentru trimestrul iulie-septembrie au atins 25,2 miliarde de dolari.
Tesla este în continuare în fața BYD în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice la nivel global în perioada iulie-septembrie.
BYD produce atât mașini electrice, cât și hibride. Constructorul chinez a anunțat la finalul anului trecut că va deschide o fabrică în Ungaria, la Szeged, în apropiere de Arad.
Record de vânzări
Vânzările BYD au reprezentat mai mult de o treime din vânzările totale de vehicule electrice și hibride plug-in în China în acest an, doborând recordul lunar de vânzări în septembrie. Vânzările sale trimestriale au atins, de asemenea, un nou record în trimestrul al treilea.
Compania beneficiază, alături de Tesla, de pachetul de stimulare oferit de China, respectiv programe de tip Rabla.
Subvenții masive
Luna trecută, vânzările de automobile din China au întrerupt un declin de cinci luni ca urmare a stimulării subvențiilor, au arătat datele din industrie.
Până la sfârșitul lunii octombrie, 1,57 milioane de solicitanți se înregistraseră pentru a beneficia de o subvenție națională de până la peste 2.800 de dolari bucata pentru schimbarea mașinilor vechi cu vehicule mai ecologice, conform datelor oficiale.
Administrațiile locale din China au acordat, de asemenea, subvenții suplimentare pentru cumpărătorii de vehicule electrice în cadrul unor programe care expiră la sfârșitul anului.
Mașinile hibride au făcut diferența
BYD a condus creșterea cu reduceri agresive la cele mai bine vândute modele ale sale.
Cel mai bun trimestru al său a fost determinat în principal de creșterea puternică a vânzărilor de hibrizi plug-in, care au urcat cu 75,6% față de anul precedent, ajungând la 685.830 de unități în trimestrul al treilea.
Spre comparație, creșterea vânzărilor BYD de vehicule electrice pure a încetinit la 2,7%, până la 443.426 de unități în trimestrul respectiv și a pierdut cotă pe segmentul vehiculelor electrice în fața altor rivali din China, potrivit calculelor Reuters.
Creșteri la exporturi, conflict cu producătorii europeni
BYD, care încă vinde mai mult de 90% din mașinile sale în China, vrea dublarea exporturilor la 450.000 de vehicule în acest an.
BYD, care a condus o ofensivă pe piețele europene, în ciuda faptului că se confruntă cu tarife suplimentare, a vândut 94.477 de mașini în străinătate în al treilea trimestru, cu 32,6% mai mult decât în anul precedent.
Creșterea puternică a vânzărilor de mașini electrice din China este și cauza pentru care constructorii europeni întâmpină probleme. Volkswagen vrea să închidă trei fabrici în Germania și să concedieze zeci de mii de oameni.