Formaţiunea medicală ROL 2 din Otopeni a fost inaugurată cu mare fast acum două luni de zile, pe 28 martie. La eveniment au participat preşedintele Klaus Iohannis, prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul apărării Nicolae Ciucă, ministrul sănătății Nelu Tătaru și șeful DSU Raed Arafat.
„Arată bine aici”, a spus Iohannis după ce i-a salutat pe Orban, pe Tătaru şi pe Vela, după care a cerut să fie oprite filmările, potrivit Agerpres.
La exact două luni de la inaugurarea formațiunii medicale amplasate în perimetrul Institutului de Gerontologie și Geriatrie ”Ana Aslan” din Otopeni, un pacient bolnav de COVID-19 se plânge de condiţiile din interiorul corturilor militare.
„Mă aşteptam să fie un mediu mai OK, ţinând cont că sunt corturi militare. Este însă traumatizant ce am găsit aici”, a început pacientul, care este cadru medical în mediul privat.
Ce mănâncă pacienţii bolnavi de coronavirus la Spitalul ROL 2. Printre altele, biscuiţi expiraţi
Pacientul s-a plâns și de hrana primită: „Dimineaţa, un cubuleţ mic de unt, o felie de brânză dietetică şi câteva felii de pâine. La prânz, un orez fără niciun gust şi o supă pe care nu am înţeles-o. Şi am mai primit varză. Iar seara, o combinaţie de varză cu cartofi la cuptor, ceva ce nu am înţeles, nu am mai văzut aşa ceva”.
Printre mesele primite s-a numărat și un pachet de biscuiți expirați.
„Am semnalat problema, nu şi-au cerut scuze, au spus că probabil sunt din nişte donaţii şi că nu s-a mai uitat nimeni”, spune internatul în ROL 2.
Eu am lucrat şi la spitale private, în alte condiţii. Nu am fost internat niciodată şi nu am simţit pe pielea mea cum este să fii pacient la stat. Acum, când am fost şi eu pe un pat pe spital de stat, m-am simţit într-un fel ciudat.
Pacient internat la Spitalul ROL 2, pentru Libertatea:
Omul povesteşte cum în cortul militar „suntem băgate patru persoane, la distanţă de un metru” şi descrie modul cum sunt trataţi pacienţii: „Am văzut cum au lăsat o doamnă să îşi ia singură tensiunea. Poate nu toată lumea ştie cum să facă aşa ceva în mod corect. Mai mult, am cerut o pastilă pentru gât, separat de tratamentul clasic, iar medicamentul a sosit după 5 ore”.
„Aud cum se ceartă asistentele”
Cadrul medical mai tuşeşte o dată şi acuză dezorganizarea întâlnită, exprimându-şi o teamă ce nu îi dă pace: „Este o lipsă a sistemului. Mă îngrozeşte această dezorganizare pe care am întâlnit-o, acum aud cum se ceartă asistentele între ele”.
Totodată, acesta mai spune şi că într-o dimineaţă nu au fost livrate toate porţiile de mâncare, adică mâncarea nu a ajuns la toată lumea din cort.
Sunt şi oameni de calitate, infirmieri sufletişti, care nu pleacă de lângă noi, dar am întâlnit şi persoane care ne tratau ca şi cum am fi ciumaţi, nu ştiau cum să iasă mai repede din cort. Nu mă aşteptam la condiţii ca la Hilton, dar puţină atenţie la alimentaţie ar trebui, totuşi…
Pacient internat la Spitalul ROL 2, pentru Libertatea:
Spitalul Militar ROL 2: „În cazul biscuiţilor, a fost o eroare umană, din cauza neatenţiei personalului Ana Aslan”. Institutul Ana Aslan confirmă
Libertatea a solicitat punctul de vedere al Spitalului Militar ROL 2. Comandantul spitalului, colonel medic Florea Costea, a precizat că „serviciile de alimentaţie, adică pregătirea, porţionarea, ambalarea individuală, sterilă şi sigilată a porţiilor alimentare, atât pentru pacienţi, cât şi pentru personalul Spitalului ROL 2, sunt oferite de personalul administrativ al Institutului Ana Aslan, cu decontarea cheltuielilor de către Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central Carol Davila”.
confirmaţi pozitiv cu COVID-19, având forme uşoare, medii şi severe de boală sunt internaţi la Spitalul Mobil de Campanie ROL 2
Acesta a susţinut apoi că „situaţia semnalată (n.r. referitoare la biscuiţii expiraţi) a fost un caz singular, petrecut din cauza unei erori de natură umană”.
S-au demarat cercetări, în regim de urgență. S-a constatat faptul că situaţia s-a datorat neatenţiei personalului care pregăteşte masa, respectiv personalului Institutului Ana Aslan, la nivelul distribuirii a două loturi diferite de biscuiţi.
Comandantul Spitalului Militar ROL 2, Florea Costea:
Referitor la faptul că porţiile de mâncare nu au fost livrate la toată lumea, Spitalul ROL 2 a argumentat prin faptul că „datorită situaţiei fluide şi în continuă schimbare a pacienţilor internaţi la secţia Boli Infecţioase, A.T.I. sau U.P.U., distribuirea porţiilor de hrană se face etapizat, în funcţie de recomandarea personalului medical”.
Totodată, şeful Spitalului a recunoscut că „distribuirea hranei se realizează doar cu un singur mijloc de transport”, motiv pentru care „distribuirea hranei nu se poate executa simultan pentru toti pacienţii, fapt ce poate duce la decalaje de livrare a porţiilor alimentare”.
O poziție similară are și Institutul Ana Aslan, care își recunoaște eroarea: „În data de 25 mai, dintr-o eroare umană, au fost distribuite ca desert pacienţilor câteva pachete de biscuiţi simpli, fără cremă, „Scolar – biscuiţi integrali”, dintr-un lot cu termen de valabilitate expirat pe 19 mai”.
În urma unei anchete interne, s-a ajuns la concluzia că evenimentul s-a întâmplat din neatenţia unei persoane care în prezent este supusă unei cercetări disciplinare. Biscuiţii cu termenul de valabilitate depăşit au fost distruşi.
Reprezentanţi Institut Ana Aslan: