Cuprins:
Strategia de comunicare pe TikTok
Cu aproximativ 290.000 de urmăritori pe TikTok, Călin Georgescu a reușit să-și creeze o prezență semnificativă, chiar dacă nu a făcut acest lucru neapărat prin intermediul videoclipurilor postate pe profilul său, potrivit Great News.
În clipul respectiv, preluat dintr-un interviu la Digi24, Georgescu declară: „Eu candidez pentru România, nu pentru Ucraina. Nici susținătorii români, nici poporul român nu e interesat nici de Putin, nici de Ucraina. Sunt interesați de România, s-o ducem bine, să fie bunăstare, să fie fericiți, să fie stabilitate, să fie siguranță. Se insistă foarte mult pe un subiect care nu este treaba noastră”.
Un alt mesaj care a rezonat puternic cu electoratul său a fost o comparație între alocațiile acordate copiilor români și celor ucraineni refugiați în România. Georgescu afirmă: „Știți cât costă o alocație pentru un copil din Ucraina, ceea ce îi oferă România, statul român? Vă spun eu: 3.700 de lei. Iar pentru un copil român costă 248 de lei, aceeași alocație, la aceeași vârstă”.
Acest clip scurt a strâns peste 213.000 de aprecieri și mii de comentarii pozitive.
Georgescu și influencerii
Un aspect important al succesului lui Georgescu pe TikTok a fost sprijinul primit de la alți influenceri populari pe platformă. Printre aceștia se numără Ștefan Mandachi, omul de afaceri cunoscut pentru mișcarea „Și eu”, care l-a invitat pe Georgescu la o discuție favorabilă.
Un alt susținător important a fost Viorel Teacă, un fost polițist cu aproape 1 milion de urmăritori pe TikTok. Deși Teacă a susținut că nu își face publice preferințele electorale, dialogul său cu Georgescu a generat un interes uriaș pe platformă, potrivit Great News.
De asemenea, Călin Georgescu a beneficiat de sute de materiale de propagandă politică, toate nemarcate, postate de către influencerii mici. Acestea au fost realizate după un brief postat pe un site cu anunțuri pentru reclame.
Poziția oficială a TikTok este că platforma nu acceptă reclame politice plătite, dar acest exercițiu de PR al lor este contrazis de realitatea în care majoritatea conținutului rămâne nemarcat. Mai mult decât atât, conturile sunt verificate superficial: se declară de divertisment dar fac propagandă politică la vedere.
Aceasta rămâne principala problemă pentru toate conturile cu conţinut politic analizate: nu au nicio trasabilitate în viața reală dar creează conținut cu sute de milioane de vizualizări.
Reclame nemarcate pe TikTok
Mai mulți infleunceri români au făcut reclamă politică nemarcată pentru Călin Georgescu, postând videoclipuri sub haștagurile #Prezidențiale2024 și #echilibrușiverticalitate.
Mesajul din aceste videoclipuri este ca tinerii să voteze un președinte care crede în neutralitate, vertical și echilibrat. În aceste videoclipuri, nu este menționat numele unui candidat politic, însp valorile promovate sunt la fel la cele pe care susține Călin Georgescu că le are.
Ascensiunea prin boți
Înainte de afișarea rezultatelor la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu a fost acuzat că s-a folosit de boți pentru a câștiga cursa electorală.
Boții sunt programe software care îndeplinesc sarcini. Ei pot naviga pe pagini web, completa formulare, trimite mesaje și strânge informații. În cazul unei campanii de promovare pe TikTok, boții pot fi utilizați pentru a crește rapid audiența, dar și pentru a extinde prezența pe platformă.
Ei pot lăsa comentarii și pot distribui postări. Acești boți pot simula activitatea umană, influența discuțiile de pe platformele de social media și genera conținut în favoarea unei persoane sau în detrimentul unui partid sau candidat.
Boții mai pot interacționa cu utilizatorii rețelelor sociale și pot răspândi extrem de rapid informații false.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
ClaraM • 25.11.2024, 20:12
Banii pentru ucrainienii refugiati provin de la UE si nu din bugetul statului. Dar na, prinde mai bine discursul populist decat adevarul.