Miliţia a muşamalizat imediat cazul
“Au fost duşi peste drum, că era dispensar, dar nu a fost nevoie de îngrijiri medicale. Nu păţiseră nimic. Valentin şi-a aprins o ţigară şi a întrebat de un telefon. A vorbit şi, în vreo jumătate de oră, a apărut Victor Bolojan, primul secretar, cel mai tare om din judeţ. Apoi am aflat că Valentin i-a ordonat trei lucruri: să-i aducă o maşină, ca să-şi continue drumul, să-i ducă autoturismul lui la reparat şi ca Miliţia, care venise la faţa locului, să nu consemneze accidentul, ca să nu afle părinţii săi. Bolojan s-a executat imediat. I-a dat un şofer şi maşina sa de serviciu, un Mercedes, iar Miliţia şi Securitatea au primit ordin clar să nu răsufle nimic”. Astăzi, fostul primar Fabian îşi mai aminteşte că Valentin a dispărut repede din Tileagd, cam după o oră de la accident, că bătrânii din căruţă au fost mulţumiţi că au scăpat teferi şi că sărmanul cal, împuşcat pentru că îşi fracturase picioarele, a fost dat ca hrană pentru leii de la Grădina Zoologică din Oradea.
Reparată cu piese de la Viena
În anul 2001, cotidianul “Clujeanul” a dezvăluit că maşina pe care o conducea Valentin în momentul accidentului era un Triumph Spitfire, de două locuri, un autoturism englezesc decapotabil, care costa 700 de lire sterline (1.700 de dolari, la valoarea din 1967). Un Triumph Spitfire fabricat în acea perioadă prindea o viteză maximă de 154 de kilometri la oră. Maşina, care după impactul cu căruţa îşi pierduse aripa din faţă, a fost trimisă la garajul partidului, de la Cluj-Napoca. Pentru că piesa respectivă nu se găsea în România, Mihai Sferlea, şeful garajului auto, s-a dus să o achiziţioneze din Austria: “A trebuit să merg până la Viena să aduc o aripă nouă pe faţă”.
Citeşte mâine în Libertatea povestea ultimului interviu acordat de dictator